دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد رویانیان:

هدایتی طلب طارمی به باشگاه ریزه اسپور را داده‌است/ فردوسی‌پور باشگاه استقلال را به چالش کشید

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: هدایتی به من گفت که شخصا پول طارمی و رضاییان را داده‌است و مشکلی باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.
کد خبر : 215304

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محمد رویانیان در خصوص محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا گفت: «متاسفانه اتفاق خوبی نیفتاده که من بخواهم درباره‌اش نظر بدهم. شاید این حرف خیلی‌ها باشد که این بار چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس محروم شد. دلیل آن عدم توجه مدیران در زمان دراختیار گرفتن مسئولیت است. متاسفانه مدیران ما آن قدر درگیر کارهای فوتبال می‌شوند که از بسیار مسائل پیرامون آن غافل می‌شوند.»


وی ادامه داد: «من به عنوان فردی که در پرسپولیس مسئولیت مدیرعاملی داشتم از بدهی‌های مدیران قبلی لطمه خوردم ولی هیچ وقت آنها را زیرسوال نبردم. تلاش کردم تا مشکلات باشگاه حل شود و تا زمانی که بودم همه کوشش خود را کردم تا بدهی از خود به جا نگذارم. بعد از رفتن هم بارها به خطراتی که تیم را تهدید می‌کرد اشاره کردم اما دوستان ترجیح دادند دائم از من ایراد بگیرند و مشکلاتی که روی دوش تیم باقی مانده بود را بر گردنم بیاندازند. سوال من این است که با این روش به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ آیا بدهی‌ها پرداخت شد یا اینکه امروز مشکلی بر مشکلات قبلی افزوده شده است.»


مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با اشاره به بدهی علی دایی بیان کرد: «دایی تیم پرسپولیس را قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ کرد. حاضر شده بود که 100 میلیون تومان پول مالیاتش پرداخت شود و از طلبش چشم‌پوشی کند ولی این پول داده نشد تا دایی شکایت کند و الان هم حکم دریافت 3 میلیارد تومان طلبش را علیه پرسپولیس گرفته است. این جدایی از دو بازیکن کرواتی است که به طور حتم آنها هم برای پرسپولیس دردسر مالی را به وجود می‌آورند.»


او تاکید کرد: «در خصوص پرونده ژوزه هم از همان زمان که همه تلاش‌ها بر این بود که محمد رویانیان مقصر معرفی شود و دائما به او ایراد گرفته می‌شد، من رویانیان گفتم که بروید و با استفاده از مدارکی که علیه او وجود دارد، محکومش کنید. حتی حاضر بودم در این زمینه کمک کنم ولی به جای این کار تقصیر این بدهی برگردن من گذارده شد. نتیجه این کار آقایان بدهی سنگین مالی شد که باشگاه ملزم به پرداخت آن شده است.»


رویانیان تصریح کرد: «من نمی‌خواهم از طاهری مدیرعامل فعلی پرسپولیس ایراد بگیرم اما آقایان بدانند، ایراد گرفتن از مدیران قبلی دردی را دوا نمی‌کند. الان در موضوع طارمی همان بلایی بر سر پرسپولیس آمد که در موارد قبلی گناهش بر گردن مدیران پیشین افتاد ولی این بار در زمان مدیرست مدیری که هنوز در پرسپولیس مدیر است ماجرای طارمی رخ داده است. آیا باید از مدیریت پرسپولیس ایراد بگیرم؟ نه بهتر است متاسف شویم از ضرری که باشگاه پرطرفدار پرسپولیس با آن مواجه شده و تلاش کنیم تا راهی برای حل مشکلات ایجاد شده پیدا کنیم.»


مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی علاج مشکلات پرسپولیس و استقلال است، اظهارداشت: «متاسفانه فوتبال ما از اساس مشکل دارد. ما استراتژی، ساختار و آینده‌نگری را نمی‌بینیم. یک سری دلال در فوتبال ایران وجود دارند که فقط به فکر درآمدهای خود هستند و دائما هزینه برای مدیران ایجاد می‌کنند. با خصوصی‌سازی فوتبال مدیران متوجه می‌شوند که باید از جیب هزینه کنند و دستاوردهای‌شان در خطر است. دیگر به هیچ دلالی بها نمی‌دهند و به دنبال بهترین راه برای جلو بردن برنامه‌‌های باشگاه هستند ولی در مدیریت دولتی چون استمرار نیست و تغییرات وجود دارد ناخواسته اشتباهات تکرار می‌شود.»


او افزود: «در همین سال‌های اخیر سیاسی، رحیمی، طاهری در مدیریت باشگاه حضور داشته و دارند ولی یک پای کار می‌‌لنگد و هر از چندگاهی مشکل جدیدی ایجاد می‌شود. نمی‌توان یک نفر را هم مقصر قلمداد کرد چون هر مدیر جدیدی در وهله اول باید بدهی‌ها را بپردازد و خودش با هزینه‌‌های جاری‌ای روبه‌روست که تبدیل به بدهی مدیران بعدی می‌شود.»


رویانیان خاطرنشان کرد: «امیدوارم وزیر ورزش به صورت مستقیم به نیازهای فوتبال ورود کند و از ریشه و اساس مشکلات را حل کند. مسعود سلطانی‌فر مدیر اندیشمند و توانمندی است که توانایی حل مشکلات فوتبال را دارد و می‌داند که چگونه اساس فوتبال را درست کند. مدیریت دولتی همواره با کوبیدن و تخریب مدیران قبلی همراه بوده و پس از این هم این راه ادامه خواهد داشت مگر اینکه چالش اساسی مدیریت فوتبال کشور با ورود وزیر ورزش که همراه با خصوصی‌سازی باشگاه‌هاست حل شود. ورزش باید از دولت محور بودن خارج شود و باشگاه‌‌ها با نظارت ورزش اداره شوند تا مشکلات برطرف شود.»


مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه حسین هدایتی عنوان کرده بدهی طارمی را داده و نباید پرسپولیس با چنین محرومیتی مواجه می‌شود، تاکید کرد: «این موضوعی است که باید مدیران پرسپولیس درباره آن جواب بدهند. من از زبان هدایتی در یک مجلسی که بودیم، شنیدم که این پول پرداخت شده است. در حقیقت او به من گفت که شخصا پول طارمی و رضاییان را دادم و مشکلی باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. حتی گفت که سال گذشته بابت بدهی‌های باشگاه پرسپولیس بیش از 5 میلیارد تومان به این باشگاه کمک کرده است.»


او درباره باشگاه استقلال و بگومگوهایی که توسط اعضای این باشگاه در برنامه 90 به وجود آمد، گفت: «متاسفانه اتفاقات خوبی را شاهد نبودیم و آنچه دیده شد صحنه‌های بدی بود که برای یکی از دو باشگاه پرطرفدار ایران رخ داد. من در این ماجرا عادل فردوسی‌پور را مقصر می‌دانم. هر چند او هم فکر نمی‌کرد کار به اینجا بکشد. هر باشگاهی یک اسراری دارد که طبق پروتکل‌های کل دنیا نباید فاش شود. مسائلی که در باشگاه استقلال هم وجود نداشت نباید تحت هیچ شرایطی مطرح می‌شد چرا که اعتبار باشگاه زیر سوال رفت.»


رویانیان تصریح کرد: «اینکه مدیران، سرمربی و بازیکن مقابل هم قرار گرفتند اصلا صورت خوشی نداشت. این کار اشتباه ارزش‌های باشگاه را به خطر انداخت. آخر شفاف‌سازی به چه قیمتی و تا کجا؟ چرا تا این اندازه باید مخفی‌کاری صورت بگیرد که نیاز به چنین شفاف‌سازی داشته باشیم. مدیریت باشگاه باید واقعیت‌ها را به مردم بگوید و نگران ناراحتی سرمربی یا بازیکن نباشد. جایگاه بالای استقلال نباید دست‌خوش حرف‌هایی شود که شخصیت باشگاه را نشانه گرفته است. امیدوارم بعد از این شاهد چنین برنامه‌هایی نباشیم چرا که زیبنده باشگاه استقلال و صدا و سیما چنین برنامه‌هایی نیست.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد رویانیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته