دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1396 - 12:45
مطهری در پاسخ به تذکر نماینده محلات:

وزارت خارجه درباره صحت اظهارات موگرینی اعلام نظر کند

نایب رئیس مجلس با درخواست از وزارت خارجه جهت اعلام نظر درباره صحت اظهارات موگرینی در مورد عدم اعتراض ایران به نقض برجام، گفت: از هیأت نظارت بر اجرای برجام نیز انتظار داریم توضیحات شفاف‌تری ارائه دهد.
کد خبر : 215284

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 2 مهر طی اخطار قانون اساسی در جلسه علنی مجلس با اشاره به اینکه بنابر اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ یک از طرف‌های ایران و 1+5 نسبت به روند اجرای برجام اعتراضی نداشته‌اند، گفت: بنابر تصریح آقای ظریف وزیر امور خارجه و سخنان اخیر مقام معظم رهبری و مواردی از جمله تحریم فروش هواپیما به ایران، آمریکا برجام را نقض کرده است و در اینجا برای ما ابهام وجود دارد که باید در این‌باره شفاف‌سازی صورت گیرد.


وی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید روشن کند که آیا با وجود این موارد از نقض برجام آیا ایران اعتراضی نداشته است یا نه؟ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در ماه محرم هستیم که شعار امام حسین این بود که زیر بار ظلم نمی‌روم البته همه مسئولان ما منسجم در برابر ظلم مقاومت کرده و می‌کنند اما در اصل قضیه نقض برجام که بر همه روشن است باید پاسخ روشنی درباره اظهارات موگرینی داده شود.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تصویب قانون اقدامات متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در مجلس نهم گفت: چرا به قانون مصوب مجلس عمل نمی‌شود؟


بنابراین گزارش علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ گفت: ما نیز از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که آیا سخنان مسئول سیاست خارجی اروپا صحت دارد یا خیر و آیا ایران اعتراضی به روند اجرای برجام داشته است یا نه.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما هیأت نظارت بر اجرای برجام را هم داریم که انتظار داریم توضیحات شفاف‌تری ارائه دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته