دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تهیه‌‎کننده «مختارنامه» در گفت‌وگو با آنا:

خیلی‌ها مشتاق فیلمسازی درباره سیدالشهدا(ع) هستند/ مشکل زیرسر بودجه است

فلاح گفت: حقیقتا خیلی‌ها مشتاق ساخت فیلم برای ائمه(ع)، سیدالشهدا و دوران صدراسلام هستند. خیلی‌ها دوست دارند به سمت کارهای مذهبی بروند ولی مشکلات نمی‌گذارد که عمده آن نبود بودجه است.
کد خبر : 215092

گروه فرهنگی خبرگزاری آنا: تا به ایام محرم و صفر می‌رسیم با کمی دقت روی پرده سینماها و حتی آنتن تلویزیون، دوباره این سوال پیش می‌آید که چرا اینقدر بضاعتمان برای این ایام، کم است؟ چرا همچنان باید متکی به پخش چندباره «مختارنامه» باشیم و چرا دیگر از سریال‌های فاخر روی آنتن سیما خبری نیست.


همه نیز گلایه می‌کنند که کسی نمی‌سازد؛ اینکه چه کسی قرار است پشتوانه این تولیدات مذهبی باکیفیت باشد، البته مشخص هست اما به نتیجه نمی‌رسد.


محمود فلاح که تهیه‌کنندگی سریال «مختارنامه» را در کارنامه خود دارد دلیل عمده این مشکلات را یکی دو مورد خاص دانست و در گفت‌وگو با آنا اظهار داشت: به نظرم اگر امروز شاهد تولیدات فاخری مثل «مختارنامه» دیگر نیستیم، عمدتا به نبود بودجه برمی‌گردد.


وی افزود: البته در این یکی دو سال اخیر هم مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما تغییر کرد. همچنان هم می‌گویند که شرایط مالی گذشته را ندارند.


به گفته وی؛ به قول خودشان با پول و بودجه‌ای که از بیرون به رسانه ملی می‌دهند، دیگر براحتی نمی‌شود کاری مثل "مختارنامه" و سریال‌های مذهبی باکیفیت تولید کرد.


فلاح با اشاره به تأمین بودجه این آثار گفت: برای اینجور تولیدات یا باید سراغ اسپانسر رفت یا روی مشارکت نهادهای مذهبی حساب باز کرد. اینجور نهادها و دل دادن به مشارکت‌شان هم شرایط خاصی دارد.


وی تأکید داشت: معمولا برای ساخت این سریال‌ها حساب کردن روی سرمایه‌گذاری اسپانسر معقول نیست. مشارکت هم هزینه‌بردار است. البته قضیه نظارت بر ساخت این تولیدات را هم باید مورد دقت قرار داد.


تهیه‌کننده «مختارنامه» با اشاره به فیلمی مثل «رستاخیز» که درباره عاشورا ساخته شده، عنوان کرد: اگر «رستاخیز» با آن همه دغدغه و بودجه‌ای که به شکل خصوصی صرف ساختش شد، امروز با عدم اکران مواجه است بخاطر همین ناهماهنگی‌ها و نبود نظارت‌هاست. بالاخره از خارج کشور در تولید فیلم مشارکت داشتند و ارشاد و صداوسیما در آن دخیل نبود.


فلاح ادامه داد: بنابراین با این همه تعلق خاطر و تلاش چندساله‌ای که آقای درویش داشت، می‌بینید که امروز فیلمش با مشکل اکران مواجه است. طبیعتا آن نظارت و هماهنگی‌ها که باید در این بین باشد، را نداشتند.


این تهیه‌کننده همچنین درباره اینکه فیلمسازان ما چقدر علاقه به تولید این آثار دارند، اعتقاد داشت: حقیقتا خیلی‌ها مشتاق ساخت فیلم برای ائمه(ع)، سیدالشهدا و دوران صدراسلام هستند. خیلی‌ها دوست دارند به سمت کارهای مذهبی بروند ولی مشکلات نمی‌گذارد که عمده آن نبود بودجه است. کسی انگار پول ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته