دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمریکا در پشت پرده مدافع اجرای طرح تجزیه عراق است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا با وجود آن که وانمود می کند تجزیه عراق به مصلحت نیست، اما پشت پرده از آن حمایت می کند چراکه این طرح در مسیر منافع صهیونیست ها است.
کد خبر : 215083

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمد ابراهیم رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان خمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ادامه روند اجرای همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق به یک جنگ گسترده در منطقه تبدیل خواهد شد، چرا که این تجزیه تنها منافع صهیونیست ها و آمریکا را به دنبال دارد.


وی افزود: هدف آمریکا از شکل گیری داعش تجزیه عراق بود، اما بعد از اینکه داعش شکست خورد و طرح های آمریکا نیز یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد، امروز بحث از طرح تجزیه عراق شنیده می شود.


رضایی ادامه داد: برای اجرای طرح جدایی اقلیم کردستان از عراق سال ها برنامه ریزی شده که اسرائیل با جدیت از آن حمایت می کند و آمریکا نیز اگرچه در ظاهر اعلام می کند که در حال حاضر مصلحت این کار وجود ندارد، اما در پشت صحنه مدافع اجرای این طرح است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشور ایران و ترکیه این اقدام را برخلاف منافع ملی خود برمی شمارند و دولت مرکزی عراق نیز اجرای این طرح را برخلاف امنیت کشور خود می داند و به شدت با آن مخالف است چرا که تنها تامین منافع رژِیم صهیونیستی را به دنبال دارد.


رضایی بیان کرد: اجرای این طرح تهدیدی برای ایران و ترکیه است و منافعی برای کردها نیز ندارد و سران دولت عراق باید از این روند جلوگیری کنند، چرا که اگر ادامه پیدا کند شرایط نامطلوبی اتفاق خواهد افتاد و به یک جنگ گسترده در منطقه تبدیل می شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: اقلیم کردستان برای اجرای این طرح بسیار مصمم است و بسترهای لازم را فراهم کرده و سال های سال برای این طرح کار شده است، بنابراین به راحتی عقب نشینی نخواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته