دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 23:48

بلاتر استعفا داد/ پلاتینی و علی بن حسین نامزدهای ریاست فیفا

در حالی که کمتر از یک هفته پیش سپ بلاتر در یک انتخاب پر حاشیه دوباره به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شده بود ساعتی پیش از سمتش استعفا داد.
کد خبر : 21502

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عصر امروز بعد از اعتراف دبیر کل فیفا مبنی بر دریافت رشوه، تشنج در تشکیلات فیفا به اوج خود رسید و دقایقی پیش سپ بلاتر 79 ساله که به تازگی در انتخابات پیروز شده بود اعلام کرد که از سمتش کناره‌گیری می‌کند.


این اتفاق 6 روز بعد از اینکه پلیس فدرال آمریکا 20 تن از مدیران رده بالای فیفا را به جرم پول‌شویی و تبانی دستگیر کرد رخ داد و عصر امروز بلاتر در هتل مقر فیفا در زوریخ در کنفرانس خبری که ترتیب داده بود خبر استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد.


بلاتر در این‌باره گفت: تصمیماتی که گرفتم به صلاح فیفا بود و از این بابت نگران نیستم اما احساس می کنم فیفا باید دوباره بازسازی شود و گام در مسیری درست بگذارد.


وی افزود: استعفای خود را در جلسه فوق‌العاده مجمع گزینشی اعلام خواهم کرد. این تصمیم در اولین فرصت ممکن عملی خواهد شد و زمان جایگزینی در تاریخی خواهد بود که رئیس جدید برای جانشینی من از سوی کنگره فیفا انتخاب شود.


علی بن حسین نامزد اردنی ریاست فیفا بعد از استعفای بلاتر دوباره کاندیدای انتخابات پیش روی تشکیلات فیفا شد. همچنین گفته می شود که میشل پلاتینی رئیس کنونی یوفا هم قصد دارد در انتخابات فیفا شرکت کند. وی که از جمله مخالفان درجه یک بلاتر به حساب می‌آید در چند وقت اخیر به شدت به نوع برگزاری انتخابات و اداره فیفا انتقاد کرد و خواهان کناره‌گیری رئیس مستعفی فیفا بود.


انتخابات فیفا برای جانشینی رئیس مستعفی در اواسط ماه مارس برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته