دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران:

ثبت سفارش بدون هیچ استثنایی بسته است/ تکذیب ورود خودروهای 2500 سی‌سی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به‌منظور ساماندهی ثبت‌سفارش خودرو، طرح «ساماندهی و مدیریت واردات خودرو» از طریق وزارت صمت به دولت ارائه شد، لذا لزومی ندارد با صدور مجوز واردات خودرو، طرح پیشنهادی سازمان را زیر پا بگذاریم.
کد خبر : 214814

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، درحالی که ثبت‌سفارش خودروهای وارداتی در راستای ساماندهی به این بازار، از سوی سازمان توسعه تجارت متوقف شده بود خبرهایی مبنی بر بازشدن قفل چهار ساله واردات خودروهای لوکس و البته گران با حجم پیشرانه 2500 سی‌سی شنیده شد.


واردات خودروهای خارجی به بازار داخلی کماکان ادامه دارد اما ثبت‌سفارش برای خودروهای جدید متوقف شده و خودروهای ثبتی می‌توانند ظرف مدت 6ماه پس از ثبت‌سفارش، مجوز ورود به کشور را بگیرند.


در پنج ماه نخست امسال بیش از 38 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده که ارزش آنها بیش از یک میلیارد و 42 میلیون دلار است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 26 هزار و 500 دستگاه خودرو به ارزش 700 میلیون دلار وارد شده بود.


در چهار ماه نخست امسال نزدیک به 26 هزار دستگاه خودرو سواری وارد و در گمرک های کشور ترخیص شد، این میزان در مدت مشابه پارسال حدود 18 هزار دستگاه بود؛ این امر نشان‌دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.


در همین راستای علی علی‌آبادی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران درخصوص آزادشدن قفل 4ساله خودروهای 2500سی‌سی به خبرنگار آنا گفت: متاسفانه پس از توقف ثبت‌سفارش خودرو، شایعات پیرامون خودروهای وارداتی افزایش یافته و هر روز شاهد یک موج درباره این نوع خودروها هستیم.


وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت به‌منظور ساماندهی ثبت‌سفارش خودرو، طرح «ساماندهی و مدیریت واردات خودرو» را از طریق وزارت صمت به دولت ارائه کرده و این سازمان منتظر ابلاغیه جدید دولت درخصوص تعیین شرایط خودروهای وارداتی است بنابراین لزومی ندارد با آزادسازی مجدد واردات خودرو، طرح پیشنهادی سازمان را زیر پا بگذاریم.


این مقام آگاه تاکید کرد: بنابراین هیچ‌گونه آزادسازی واردات در حوزه خودرویی کشور رقم نخورده و تنها خودروهای وارداتی می‌توانند مجوز واردات بگیرند که مدت زمان ثبت‌سفارش آنها از زمان مقرر آن، مهلت 6ماهه داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب