دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1396 - 11:02

رایزنی‌های ظریف با وزیران امور خارجه شیلی، ارمنستان و برزیل

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز به وقت تهران با وزیران امور خارجه کشورهای شیلی، ارمنستان، مونته نگرو، گینه پاپوآ و برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 214813

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دوجانبه با همتایان خود در کشورهای دیگر، بامداد امروز به ترتیب با وزیران امور خارجه کشورهای شیلی، ارمنستان، مونته نگرو، گینه پاپوآ و برزیل گفت‌وگو کرد.


ظریف در دیدار با هرالدو مونیز، وزیر امور خارجه شیلی، درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه، افزایش تبادل هیات‌ها، برجام و موضوعات منطقه‌ای رایزنی‌ کرد.


همچنین در دیدار وزیران امور خارجه ایران و ارمنستان درباره راه‌های گسترش روابط دو جانبه، موضوعات منطقه‌ای و برجام تبادل نظر شد. سفر نخست‌وزیر ارمنستان به ایران و سفر ظریف به ارمنستان در ماه‌های آینده، دیگر محور این دیدار بود.


تبادلات فرهنگی و سفر گردشگران به دو کشور، همکاری اقتصادی و تجاری به‌ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور، همکاری‌های بانکی، برجام و موضوعات منطقه‌ای نیز از محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر وزیران امور خارجه ایران و مونته نگرو بود.


وزیران امور خارجه ایران و گینه پاپوآ نیز در نیویورک دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله وضعیت ایرانیان مهاجر به قاره اقیانوسیه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


وزیران امور خارجه ایران و برزیل نیز در دیدار خود در نیویورک راه‌های گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط را به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری بررسی کردند.‌ برجام و موضوعات منطقه‌ای از دیگر موضوعات گفتگو در این دیدار بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب