دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1396 - 11:32
پاسخ تند بارزانی به ترکیه

رفراندوم را اجرا می‌کنیم، حتی اگر نابود شویم

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه ایده‌ها و پیشنهادات زیادی مطرح شده‌است، اما هیچ‌یک جایگزین مناسبی برای همه‌پرسی نیستند، گفت اربیل زبان تهدید را از سوی هیچ کشوری نمی‌پذیرد.
کد خبر : 214802

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا ازپایگاه خبری النشره، مسعود بارزانی درباره روابط میان اربیل و کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه گفت: «دوست دارم که برگزاری رفراندوم تاثیری بر روابط ما با ترکیه نگذارد، اما تهدید از سوی هیچ کشوری را نخواهم پذیرفت.»


وی در پیامی آشکار به مسئولان ترکیه گفت: «بهتر است ترکیه از زبان تهدید علیه اقلیم کردستان استفاده نکند، زیرا ما هرگز تهدید از سوی هیچ کشور و یا شخصی را نمی‌پذیریم. ما چه کاری کردیم؟ مردم ما می‌گویند که می‌خواهیم استقلال یابیم ، بفرمایید و از ما سوال کنید چرا این را می‌گویید؟ چه چیزی باعث شده است که چنین چیزی بخواهید؟ به جای تهدید بپرسید چه می‌خواهید؟ ما رفراندوم را برگزار خواهیم کرد، حتی اگر بخواهید ما را نابود کنید.»


بارزانی افزود: «ما حاضریم با نظارت جامعه جهانی درباره موضوعاتی همچون استقلال، مرزها و منابع آب و نفت و گاز با بغداد به توافق دست یابیم و به همسایگانی متحد و بدون هیچ اختلافی تبدیل شویم.»


رئیس اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: «ما به نمایندگان آمریکا به‌طور مستقیم گفتیم که موضع‌گیری‌شان برای ما قابل هضم نیست.»


بارزانی تاکید کرد، ایده‌ها و پیشنهادات زیادی مطرح شده است، اما هیچ‌یک جایگزین مناسبی برای همه‌پرسی نیستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته