دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 09:47

مشاور وزیر راه و شهرسازی: پرواز با ایرباس‌های جدید هوشیاری می‌خواهد

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با اشاره به اطلاعیه دولت آمریکا مبنی بر قابل توقیف بودن 8 فروند هواپیمای خریداری شده از سوی ماهان‌ایر گفت: مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان باید هوشیاری لازم برای پرواز این هواپیماها را به خرج دهند.
کد خبر : 21469

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه 3 فروند از این هواپیماها در هفته آینده عملیاتی شده و پرواز خواهند داشت، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان این هواپیماها در مرحله نخست تنها پروازهای داخلی خواهند داشت.


وی با تاکید بر اینکه شروع پرواز هواپیماهای خریداری شده با مسیرهای داخلی نشان از ذکاوت مسئولان ماهان‌ایر دارد، تصریح کرد: در نهایت نیز این هواپیماها در مسیرهای کشورهای دارای روابط سیاسی مناسب با ایران پرواز می‌کنند تا میزان حساسیت و واکنش آمریکایی‌ها به پرواز این هواپیماها سنجیده شود.


ایلخانی ادامه داد: با توجه به اینکه روابط دیپلماتیک ایران با امارات و ترکیه نسبت به سایر کشورهای دنیا و اروپا متفاوت است، بنابراین فعلا محدودیتی برای پرواز این هواپیماها در این دو کشور وجود ندارد چرا که مقامات آنها محدودیتی را برای ایران ایجاد نخواهند کرد.


مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی اضافه کرد: با توجه به اینکه این هواپیماها به صورت رسمی خریداری و تمام مجوزهای لازم نیز برای ثبت در کشور صادر شده است، بنابراین مقامات آمریکایی بر اساس مقرارت بین‌المللی حق توقیف آنها را ندارند.


وی با بیان اینکه امکان ایجاد محدودیت و بهانه‌تراشی برای پرواز این هواپیماها از سوی آمریکا وجود دارد، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری این امر است، ولی پاسخی حقوقی و بین‌المللی به اطلاعیه دولت آمریکا داده است.


ایلخانی با بیان اینکه پرواز ایرباس‌های خریداری شده از سوی ماهان به جذب مسافر مورد نیاز و برنامه معاون بازرگانی این ایرلاین بستگی دارد، تاکید کرد: به علت اینکه این هواپیماها بدنه وسیعی دارند، عمدتا در فرودگاه‌های درجه یک مانند مشهد، کیش، بندرعباس و تبریز ظرفیت فرود خواهند داشت.


گفتنی است، اردیبهشت‌ماه امسال 8 فروند ایرباس توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری و در یک مرحله وارد کشور شد که دولت آمریکا در واکنش به این اقدام اعلام کرد هواپیماهای خریداری شده قابلیت توقیف دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته