دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1396 - 12:03

درخواست آمریکا از چین و روسیه برای جلوگیری ازگسترش سلاح هسته‌ای

وزیر امور خارجه آمریکا از جامعه بین‌المللی، به ویژه چین و روسیه خواست مانع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند.
کد خبر : 214637

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به نقل از آناتولی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در نشست وزیران شورای امنیت سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی به ویژه چین و روسیه خواست مانع توسعه و گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند.


وی با یادآوری همکاری میان مسکو و واشنگتن جهت پایان دادن به تهدید سلاح هسته‌ای در زمان شوروی سابق، گفت:ناچاریم این همکاری را ادامه دهیم. روسیه اگر می‌خواهد در حل مساله کره‌شمالی بازیگر قابل اعتمادی باشد باید به تعهدات خود در ارتباط با تلاش‌های بین‌المللی برای امنیت و کنترل سلاح هسته‌ای پای‌بند مانده و حسن‌نیت خود را نشان دهد.


همکاری پکن نیز برای ممانعت از درگیری و فاجعه در شبه‌جزیره کره ضروری است. اگر چین خواهان پاکسازی این شبه‌جزیره از سلاح هسته‌ای است باید هر چه زودتر به پیونگ‌یانگ برای تغییر استراتژی خود فشار وارد کند.


کره‌شمالی مثال خوبی برای بررسی این موضوع است که چرا کشورها نیاز به تقویت و حفاظت از هنجارهای خلع سلاح دارند. ایران قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای دارد و مایل است این گزینه را حفظ کند.


گفتنی است دبیرکل سازمان ملل‌متحد اعلام کرده که کره‌شمالی امسال 19 بار آزمایش موشکی انجام داده است. شورای امنیت سازمان ملل نیز 12 نشست برای بررسی این موضوع برگزار کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته