دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1396 - 13:03
کاپیتان سابق استقلال در گفت وگو با آنا

اولتیماتوم، استقلال را بیچاره کرد/ «فاتح تریم» 70ساله چه انگیزه‌ای دارد؟

پیروز قربانی گفت: هیات مدیره باشگاه با اولتیماتومی که به منصوریان داد استقلال را بیچاره کرد و نتیجه این تصمیم غلط را هم دیدیم.
کد خبر : 214626

پیروز قربانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اتفاقات یک هفته اخیر پیرامون باشگاه استقلال که در نهایت منجر به استعفای علیرضا منصوریان شد گفت: «من به عنوان یک استقلالی از اتفاقاتی که در برنامه 90 افتاد خجالت کشیدم. وقتی مدیران فوتبال ما افراد متخصص نباشند باید شاهد چنین اتفاقاتی در یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران باشیم. هیات مدیره یک باشگاه موظف است مدیرعامل را انتخاب کند و وظیفه مدیرعامل است که سرمربی تیم را عزل و نصب کند. در کجای دنیا هیات مدیره برای برکناری سرمربی تیم تصمیم می‌گیرد؟»


وی ادامه داد: «اولتیماتومی که هیات مدیره به منصوریان داد استقلال را بیچاره کرد. اگر واقعا هیات مدیره به کار منصوریان ایمان نداشت به مدیرعامل دستور می‌داد تا او را برکنار کنند و اگر ایمان داشت باید حداقل تا نیم فصل به او فرصت می دادند. اما اینکه بخواهید با اولتیماتوم یک مربی و یک تیم را تحت استرس و فشار بگذارید کار غلطی بود که هیات مدیره استفلال آن را انجام داد.»


کاپیتان سابق استقلال در مورد دلایل نتیجه نگرفتن منصوریان روی نیمکت این تیم بیان کرد: «علیرضا منصوریان دوست قدیمی من است و من برای او احترام زیادی قائل هستم. اما به نظر من بزرگترین اشتباه منصوریان این بود که تمرکزش را بیشتر خارج از زمین گذاشت و اگر او بیشتر به داخل زمین توجه می‌کرد می‌توانست استقلال را از بحران خارج کند. استقلال بعد از بازی با ساپپا نمایش خوبی داشت ولی دوباره با اولتیماتومی که به منصوریان دادند تمرکزش بهم ریخت و نتیجه‌اش را هم دیدیم.»


وی با انتقاد از عملکرد اعضای هیات مدیره استقلال افزود: «چرا نباید در هیات مدیره استقلال یک فردی مثل من که سال‌ها به عنوان بازیکن در این تیم زحمت کشیدم و الان هم دنبال کسب علم در این رشته رفتم حضور نداشته باشم؟ چرا یک بساز بفروش باید در هیات مدیره استقلال باشد؟ فوتبال تخصصی است و بساز بفروش کارش ساختمان‌سازی است. من از هم دوره ای‌های خودم خواهش می‌کنم تا بعد از فوتبال دنبال تحصیل بروند تا نگذارند این افراد وارد هیات مدیره باشگاه استقلال شوند. هیات مدیره جای من و امثال منی است که هم در فوتبال بازیکن بودیم و هم علمش را داریم نه یک فرد سیاسی که هیچ تخصصی در فوتبال ندارد.»


قربانی در خصوص مذاکرت استقلال با گزینه‌های خارجی مثل فاتح تریم گفت: «من شنیدم مدیران استقلال با فاتح تریم و چند مربی خارجی دیگر مذاکره کردند. فاتح تریم یک مربی 70 ساله چه انگیزه‌ای برای استقلال دارد؟ این مربی برای حضورش در استقلال 20 میلیارد پول می‌خواهد، وقتی به استقلال آمد روی اسم 5-6 بازیکن خط می‌زند که باشگاه باید با آنها تسویه کند که حدود 10 میلیارد پولشان می‌شود، چند بازیکن جدید هم با خودش می‌آورد که 10 میلیارد پول آنها می‌شود و روی هم حساب کنیم این مربیان حدود 40 میلیارد برای استقلال هزینه دارند.»


وی ادامه داد: «اصول فوتبال یکی است و مدیران استقلال از کجا می‌دانند که فاتح تریم 70 ساله بهتر از منصوریان فوتبال را می‌فهمد؟ اصول فوتبال ثابت است و فرق مربیان خارجی با مربیان داخلی این است که آنها روی بدنسازی و زیرساخت‌ها توجه بیشتری دارند که فوتبال ایران زیرساخت مناسب ندارد که مربی خارجی بخواهد در آن نتیجه بگیرد. در حال حاضر مربیانی مانند مهدی پاشازاده، محمود فکری تجربه خوبی در مربیگری دارند و چه ایرادی دارد این نفرات روی نمیکت استقلال بنشینند؟ حضور این جوانان که از مکتب استقلال هستند با هزینه کم بهتر از این است که یک مربی خارجی روی نیمکت بنشیند که 10 برابر آنها هزینه داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته