دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1396 - 10:02
رئیس مرکز سما :

معلمان سرخوردگی دانش آموزان را از بین ببرند

رئیس مرکز سما در مراسم قدردانی از معلمان و کارکنان سما شیروان به معلمان تاکید کرد : بهداشت کلام را در برخورد با دانش آموز داشته باشید و احساس سرخوردگی را در دانش آموز از بین ببرید، زیرا؛ سرخوردگی نقطه شروع همه شکست‌هاست.
کد خبر : 214578

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حمید نجف زاده در مراسم تجلیل از معلمان و کارکنان سما شیروان که با میزبانی معاونت سما در سالن همایش این مرکز با حضور مدیران، کارکنان و معلمان واحد برگزار شد، مطالبی را درباره راهبردهای سما مطابق با اهداف آموزش و پرورش بیان کرد.


وی اظهار کرد: «راه توسعه و پیشرفت هر جامعه از مدارس می‌گذرد و کلید توسعه در دستان معلمان است که معلمان سما شیروان با انجام فعالیتهای مفید نشان داده‌اند به خوبی در این راه قدم گذاشته اند.»


نجف زاده خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: «ماه محرم نزدیک است، آن چنان که در این ماه پروردگارعالم، گره ی مشکلات انسانها را گشود، شما نیز به عنوان معلم گره مشکلات دانش آموزان پاکی که به امانت در اختیارتان هستند، را بگشائید.»


وی افزود :«امیدوارم، مسیر آینده و زندگی فرزندان این شهر با تقویت دانش معلمان در امور کلاس‌داری مدرن، شیوه‌های نوین تدریس، تجدید نظر در فعالیت‌های کاری و فرهنگی، درس پژوهی به خوبی در سما شکل گیرد.»


رئیس مرکز سما به معلمان یادآوری کرد: «دانش آموزان جدید ضریب هوشی بالایی دارند، بنابراین در کلاس درس همسفر دانش آموز خود باشید.»


وی با قدردانی از زحمات دکتر قاسم کاظمی رئیس اسبق سما و کارکنان بازنشسته واحد، ویژگی‌های معلمان موفق را از دیدگاه یونسکو مطابق با این موارد تشریح کرد: «معلم موفق امروز آماده است که بگوید، من نمی‌دانم باهم یاد می‌گیریم. معلم موفق، تنها عرضه‌کننده دانش نیست، وی تسهیل‌کننده روند یادگیری دانش آموز است. معلم موفق، باید دیوارهای کلاس درس و جامعه را بردارد تا شهروند خوب در جامعه شکل گیرد. وی کلاسهای درس را به آسیب‌های اجتماعی و جامعه پیوند می‌دهد. معلم موفق می‌داند، دانش‌آموز افزون بر نیاز علمی، نیازهای اخلاقی و معنوی هم دارد. معلم موفق همه ابعاد شخصیت دانش‌آموز را در نظر می‌گیرد. معلم موفق به دانش‌آموز با هم زیستن و باهم پیش رفتن را آموزش می‌دهد. معلم موفق رفتار را به جای جسم و روح دانش آموز سرزنش می‌کند و سعی می‌کند درس‌ها را با بازی و سرگرمی به دانش‌آموزان آموزش دهد.»


در این مراسم دکتر فرهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان افزون بر تجلیل از حمید نجف زاده به منظور بیان نکات مهم تربیتی و آموزشی به کارکنان، خدمات ارزنده پیشکسوتان سما، دکتر کاظمی و خانم فرهادی که مرکز سما را ترک کرده‌اند، را گرامی داشته و برای مرکز سما و معلمان مدارس واحد در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کرد.


در پایان این مراسم معاونت سما شیروان از مدیران مدارس، چند تن از کارکنان پرتلاش معاونت و معلمان تجلیل کرده و هدایایی را به رسم یادبود به آنان اهدا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته