دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 11:00
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر در گفت‌وگو با آنا:

بدون مجوز ارزیابی، جاده‌ای در سرخه حصار ساخته نمی‌شود

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در خصوص ساخت جاده در پارک ملی سرخه حصار از سوی شهرداری تهران گفت: باید دید که آیا این پروژه ارزیابی زیست‌محیطی و موافقت منابع طبیعی را دارد یا خیر؛ در غیر اینصورت جاده‌ای ساخته نخواهد شد.
کد خبر : 21447

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان این مطلب اظهار کرد: جاده‌ای که گفته می‌شود شهرداری در حال ساخت آن در پارک ملی سرخه حصار است، همان جاده‌ای است که از بزرگراه بسیج و خیابان یاسینی گذر کرده و وارد پارک ملی سرخه حصار شده و به اتوبان بابایی متصل می‌شود.


وی افزود: ساخت این جاده آخرین حلقه از طرح جامع ترافیک شهر تهران بوده و طول آن به 11 کیلومتر می‌رسد که البته ورود آن به سرخه حصار به وسیله حفر چند تونل صورت گرفته و در مقاطعی نیز روباز است.


به گفته حقانی بخشی از پارک سرخه حصار که قرار است جاده از آن عبور کند، متعلق به منابع طبیعی بوده و مشخص نیست که ارزیابی زیست‌محیطی برای طرح شده باشد و امکان‌سنجی اجرای طرح نیز هنوز مورد سوال است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پارک سرخه حصار جز زیستگاه‌های طبیعی شهر تهران محسوب می‌شود، تاکید کرد: در این منطقه انواع مختلف گونه‌های گیاهی و جانوری وجود دارد و گذر چنین بزرگراهی از میان آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای این گونه‌ها ایجاد کند.


این بهشت‌نشین یادآور شد: در کشورهای دیگر زمانی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند، اغلب به روشی جاده‌سازی می‌کنند که با سطح کاری نداشته باشند و به وسیله زیرگذر یا روگذر عبور و مرور را تسهیل می‌کنند. هرچند به هر حال عبور و مرور و دسترسی مردم به چنین مناطق بکری باعث از بین رفتن آن خواهد شد.


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: البته در صورتی که قرار باشد این جاده ساخته شود، باید طرح ارزیابی زیست‌محیطی آن ارائه شده و موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز جلب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته