دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 15:20
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای قشم، گیلان‌غرب، شهربابک، مینودشت، رودهن، میانه، ‎علی‌آباد کتول، بندرعباس، یزد و بوشهر

سمینار بین‌المللی معماری گلی با هدف نگرشی نو به اصالتی کهن درسالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.
کد خبر : 2144

به گزارش خبرنگار آنا، در این سمینار پنج روزه که از سه شنبه 12/11/93 لغایت جمعه 17/11/93 و در کارگاه های مختلف برگزار شد، معماری بومی جزیره قشم مورد بررسی و ارزیابی استادان و دانشجویان گروه معماری قرار گرفت. در این گردهمایی، نگاه مجدد به شیوه‌های سنتی اهمیت ویژه‌ای داشت.


این برنامه که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، منطقه آزاد قشم، شهرداری اصفهان و با تلاش موسسه فرهنگی ایوان انجام شد، مهمانانی همچون پرفسور آندرا ریگر، پرفسور اریک لنر و دانشجویان دپارتمان معماری غیر اروپایی دانشگاه تکنیک وین، از کشور اتریش و دکتر دشتی زاده و دکتر قانعی از ایران حضور داشتند.


محورهای کنفرانس عبارت از کلیات طراحی معماری بومی منطبق بر آب و هوا، طراحی معماری و مصالح، طراحی شهری و روستایی، اقلیم و معماری سنتی، برداشت و نگرش ابنیه سنتی قشم و روستاهای جزیره قشم از نظر تناسبات عملکرد، سازه بودند.


پذیرش مقاله فرهاد حیدری در مجله ISI


مقاله فرهاد حیدری از استادان گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در مجله ISI پذیرفته شد.


مقاله فرهاد حیدری از استادان گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با عنوان:
THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND JOB SATISFACTION AMONG PHYSICAL EDUCATION TEACHERS IN THE EDUCATION OFFICE OF KERMANSHAH PROVINCE در مجله International Journal of Current Life Sciences پذیرفته شد و به چاپ رسید.


سرپرست حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهربابک منصوب شد


به پیشنهاد واحد و موافقت دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی نماینده میرزاده و ریاست شورای انتصابات در استان کرمان، اکبر اسدی به سمت سرپرستی حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهربابک منصوب شد.


برگزاری پنجمین دوره کتبی مسابقات قرآن و عترت وی‍‍‍‍‍‍‍ژه کارکنان دانشگاه آزاد مینودشت


پنجمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت کارکنان دانشگاه‌ آزاد اسلامی مینودشت برگزار شد.


پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت با شرکت ۲۰ نفر از کارمندان در رشته‌های نهج البلاغه، ترجمه فارسی قرآن کریم و حفظ ادعیه و زیارت، در این دانشگاه برگزار شد.


بنا به گفته ایوب سرایلو کار‌شناس قرآن و عترت دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی برای کلیه شرکت کنندگان در این مسابقات گواهی ۸ ساعت کارگاه آموزش با خدمت و برای کسانی که ۵۰% امتیاز را کسب کنند ۱۶ ساعت گواهی صادر خواهد شد. ضمناً به نفرات اول تا سوم در هر رشته جوایزی اهدا می‌شود و نیز برای شرکت در مسابقات مرحله بعد به دبیر خانه منطقه ۵ معرفی می‌شوند.


بازدید استادان، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر واحد رودهن فن آوری پردیس


استادان، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر واحد رودهن به مناسبت ایام الله دهه فجر و روز فناوری فضائی از نمایشگاه دستاوردهای پارک فن آموز در پردیس بازدید کردند.


در این بازدید استادان، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر از نمایشگاه دستاوردهای پارک فن آموز در پردیس به مدت یک ساعت و نیم بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های دانشمندان و محققان جوان کشور در بخش‌های مختلف قرار گرفتند.


در جریان این بازدید حجت الاسلام احمدزاده معاون فرهنگی واحد رودهن نیز اعضا را همراهی کرد.


آخرین دستاورد‌ها و تولیدات محققان کشور در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه توضیحاتی بیان کردند.


ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد رودهن بر آن است با حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه بتواند در زمینه تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر گام‌های موثری بردارد.


برگزاری نشست روشنگری و بصیرت افزایی در واحد میانه‎


نشست روشنگری و بصیرت افزایی به همت حوزه بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، فرمانده سپاه ناحیه میانه، کارکنان، دانشجویان و استادان در سالن اجلاس واحد برگزار شد.


سرهنگ ایمانی سخنران مراسم در بخشی از سخنان خود تشکیل نظام جمهوری اسلامی را، ثمره خون پاک شهدان عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، دشمنان انواع ترفند‌ها و توطئه‌ها را علیه کشور ما پیش بینی و پیاده کردند و علیرغم وجود این همه تهدیدات و توطئه‌ها، نتوانستند نقشه‌های خود را عملی کرده و نظام ما را ساقط کنند.


وی افزود: دشمنان کشور ما بعد از اینکه نتوانستند نقشه‌های سیاسی خود را به کرسی بنشانند، مجبور شدند هشت سال جنگ دفاع مقدس را بر کشور ما تحمیل نمایند و در طول این مدت، مردم غیور ایران بود که در این جنگ از همه مسائل خود بهره برد و حتی بک میلیمتر از خاک خود را به دست دشمنان نداد.


فرمانده سپاه ناحیه میانه با توجه به دیگر دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: خود باوری و خود اتکایی چه در بعد معنوی و چه در بعد مادی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. جوان این مرزو بوم با خود باوری و بالا بردن سطح علمی و دانش افزایی در همه زمینه‌ها، توانسته‌ایم حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم و اقتدار خود را حفظ کنیم.


ایمانی با بیان اینکه بصیرت مانند چراغی است که راه را برای انسان نشان می‌دهد تصریح کرد: در بحث بصیرت، نقش استادان و مسئولان دانشگاه بسیار مهم و ضروری است و شما‌ها هستید که راه بصیرت را به دانشجویان نشان می‌دهید و با بصیرت دهی در مقابل فتنه و تجزیه و تحلیل‌هایتان آن‌ها را آگاه می‌سازید.


این مسئول، بصیرت و هوشیاری کامل در مقابل برنامه‌های بلند مدت دشمنان نظام و در مقابل، پیروی از فرمایشهای مقام معظم رهبری را خواستار شد و اذعان کرد: افزایش سطح بصیرت و شناخت از فضای جامعه در راستای حق طلبی با حضور بسیجیان آگاه که به سلاح ایمان و معرفت مجهز هستند، در زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بسیار مؤثر است.


کارگاه آموزشی «روش نگارش طرح کسب و کار (Bp)» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول


در راستای اجرای سیاست ایجاد درآمدهای دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاه روش نگارش طرح کسب و کار (BP) در مرکز مطالعات نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی دو روزه که به همت مرکز رشد واحدهای فناور واحد علی آبادکتول برگزار شد، دکتر جاوید نوبخت وند با توجه به این مطلب که امروزه دنیای کسب و کار با سرعت شگفت آوری در حال تغییر و تکامل است، لازمه حفظ آمادگی علمی و عملی در زمینه‌های مدیریت و کسب و کار را فراگرفتن جدید‌ترین مفاهیم و آموزه‌های مدیریتی عنوان کرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی روش نگارش طرح کسب و کار علاوه بر توسعه و گسترش مهارت‌ها و توانایی افراد در حوزه‌های مختلف مدیریت و کسب و کار می‌تواند به ایجاد و پرورش رویکرد کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها منجر شود.


عضو کمیته تخصصی راه اندازی و سیاستگذاری مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تبیین انواع شرکت‌های دانش بنیان بر لزوم انجام تحقیقات مختلف در زمینه ریسک‌ها، رقبا، توانایی‌ها در بازاریابی محصول و داشتن برنامه مدون کاری پیش از تاسیس شرکت دانش بنیان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تدوین و نگارش یک طرح کسب و کار، نیازمند تسلط برگستره وسیعی از دانش حوزه‌ها و کارکردهای مختلف کسب و کار، سازمان و مدیریت است.


برگزاری کارگاه آموزش آیین نامه‌های ارتقا اعضای هیئت علمی در واحد بندرعباس


کارگاه آموزش آیین نامه‌های ارتقا اعضای هیئت علمی به همت دفتر مدیریت دانش و توانمندسازی منابع انسانی ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور مدرس این دوره دکتر هادی ابوالفتحی- رئیس دبیرخانه هیئت‌های ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بندرعباس برگزار شد.


مدیر این دوره آموزشی هدف از برگزاری کارگاه را توانمند سازی اعضای هیئت علمی در به روز رسانی اطلاعات شخصی و نحوه تبدیل وضعیت استادان مطابق بخشنامه‌های صادره، جلوگیری از انجام مکاتبات اضافی، سهولت در انجام کار با لحاظ دقت لازم و کافی اعلام کرد و گفت: آگاهی یافتن اعضای هیئت علمی با آیین نامه‌های جدید از ضروریات اجتناب ناپذیر است که باید برای کاهش این مکاتبات اداری و مراجعات حضوری در اختیار هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار بگیرد.


مریم حسینی افزود: مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای کارگزینی هیئت علمی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان هرمزگان از شرکت کنندگان در این کارگاه بودند و معیار‌های ارزشیابی این دوره نیز برای شرکت کنندگان حضور منظم در کارگاه و مشارکت در فعالیت‌های یادگیری است.


وی، طول این دوره را نیز ۸ ساعت اعلام کرد و گفت: این دوره به مدت یک روز و معادل نیم واحد درسی است که با حضور ۵۰ نفر در سالن آموزش نیروی انسانی واحد بندرعباس برگزار شد که به زودی برای شرکت کنندگان گواهی حضور در این کارگاه صادر می‌شود.


نشست اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد با موضوع جمعیت و آینده


به گزارش خبرنگار آنا به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد یزد با حضور سرکار خانم دکتر سیاح نشستی با حضور بیش از 60 نفر از اساتید واحد های دانشگاهی استان با موضوع جمعیت و آینده در سالن کنفرانس ریاست این دانشگاه برگزار شد.


سیاح در این نشست به موضوعاتی از قبیل تاریخچه وضعیت تحولات جمعیتی ایران، مقایسه تطبیقی سیاست های جمعیتی ایران و سایر کشورها ، ابعاد سیاسی و اقتصادی موضوع جمعیت، چالش ها و عوارض سالمندی و تغیر ساختار جمعیتی، مدل تصمیم گیری برای فرزندآوری در دو پارادایم الهی و مادی پرداخت .


سیاح عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای فرهنگی زنان است.


جشنواره فرهنگی ورزشی فجر ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیأت علمی واحد بوشهر


مجتبی عرب تاش مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی فجر ویژه دانشجویان ، کارکنان و اعضاء هیأت علمی واحد بوشهر در بهمن و اسفند ماه سال جاری در مجموعه ورزشی واحد بوشهر برگزار می شود.


عرب تاش عنوان کرد: این جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر به منظور ارتقاء روحیه همدلی ، صمیمیت، نشاط و شادابی و سلامت دانشجویان ، کارکنان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه با همکاری معاونت فرهنگی و بسیج برگزار خواهد شد.


مدیر تربیت بدنی واحد بوشهر خاطر نشان کرد : این جشنواره فرهنگی ورزشی در راستای کاهش عوارض ناشی از عدم تحرک و توسعه فرهنگ ورزش همگانی و در دو بخش برادران و خواهران در رشته های مینی فوتبال ،فوتسال، تیراندازی، سوارکاری،تنیس روی میز،فوتبال دستی، دارت ،والیبال ،دوچرخه سواری،شطرنج، طناب زنی، دو و پیاده روی همگانی با شعار سلامت ، شادابی و خدمت صادقانه برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب