دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بدرقه مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله جوادی آملی در دماوند

مراسم بدرقه آیت الله جوادی آملی با حضور پرشور مردم و جمعی از مسئولان شهر دماوند در مسجد احمدآباد دماوند برگزار شد.
کد خبر : 214289

به گزارش فرهنگی آنا، آیت ا... جوادی آملی در این دیدار در سخنانی خطاب به اهالی احمدآباد دماوند اظهار داشت: بنده از محبت و مهمان نوازی تمامی مردم شهر دماوند بخصوص اهالی خونگرم منطقه احمد آباد کمال تشکر رادارم.


مفسر بزرگ قرآن کریم خطاب به مردم و با اشاره به این مطلب که امام جماعت مسجد بودن وظیفه حساسی است گفت:ماموم حق زیادی برگردن امام جماعت دارد، چرا که ماموم پشت سر امام می ایستد و از او می خواهد دعاهایش را به گوش خداوند برساند؛ لذا بنده از شما حلالیت می طلبم چنانچه نتوانسته ام دعاها، ذکرها و خواسته های شما را به درگاه ذات اقدس خداوند منتقل کنم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این مطلب که اسلام برترین و آخرین مکتب الهی است و هیچ مانندی ندارد بیان داشت: نظام اسلامی ما باید با عظمت بماند و بهترین دستور خداوند به ما اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات است؛ چرا که شیطان در فرد راحت تر اثر می گذارد تا در جمع و عامل این اتحاد و وحدت مسجد و حسینیه است؛لذا ارتباط خودمان را با خداوند و مساجد قوی کنیم،سعی کنیم نمازهای خود را در مسجد اقامه کنیم و همیشه با وضو و مطهر باشیم و نکنه دیگراینکه مودت و دوستی اهل بیت باید ریشه دار و قبلی باشد.


مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: هیچگاه بدکسی را نخواهید و جامعه خود را به بهشت تبدیل کنید. بهشت جایی است که در آن بدی ، اختلاف و کینه وجود نداردو هر مشکلی پیش می آید توسط خود مردم سریعا حل می شود و لذا طبق آیات قرآن کریم ما می توانیم جامعه ، شهر و کشور خود را به بهشت تبدیل کنیم و آگاه باشیم که طبق فرمایش امام حسین (ع) : اگر کسی بخواهد به وسیله کار حرام و خلاف و فریب مردم به موفقیت برسد و پیشرفت کند،زودتر از دیگران نابود خواهد شد.


آیت ا.. جوادی آملی در ادامه اظهار داشت: رسول گرامی (ص) فرمودند سه صدا وجود دارد که حجابها را پاره می کند اول صدای قلم عالمان و دانشمندان است،دومین صدا، صدای پای مجاهدان و مدافعان از مرزهای کشور، حرم و شرف است و صدای سوم،صدای چرخ دوک ریسندگی که اشاره به تولید و اشتغال در کشور دارد.


وی ادامه داد: این سه مورد اشاره به سه بعد بنیانی زندگی یعنی علم ،جهاد و اقتصاد دارد و امیدوارم همه ما این سه بعد را همواره مد نظر قرار دهیم.


آیت ا... جوادی آملی در خاتمه ضمن اشاره به روایت فوق و با انتقاد از وضعیت کنونی بانک های کشور گفت:با بانک ربوی هرگز اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد؛چرا که اگر در کشوری جیب مردم خالی شد، دینداری از بین می رود و لذا مردم و مسئولین باید دست به دست هم بدهند و مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.


وی در پایان سخنان خود مجددا از مردم و مسئولین دماوند به دلیل اقامت سه ماهه خود،تشکر نمود و برای سلامتی و عزت مسلمین دعا کرد.


در ابتدای این مراسم آقایان تقی پور از معتمدین شهر و محمود صفری رییس دانشگاه آزاد دماوند در سخنانی ضمن تشکر از حضور آیت ا.. جوادی در دماوند،آرزوی امیدواری کردند در سالهای آینده نیز شاهد حضور وی در دماوند باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته