دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1396 - 11:28
رئیس فدراسیون قایقرانی :

فدراسیون با جیوکانیگ هیچ اختلافی ندارد/ انتظار داریم تمرکزش را بر روی بحث فنی بگذارد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: انتظار داریم جیوگانیک تمرکز خود را روی بحث فنی بگذارد و باقی مسائل را به ما واگذار کند.
کد خبر : 214240

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اردبیبهشت 96 از فدراسیون قایقرانی خبر رسید که جیوگانیک سرمربی روئینگ ایران شده است، این اتفاق با استقبال زیاد کارشناسان و اهالی فن روبه رو شد چرا که جیوگانیک پیش تر سابقه حضور در ایران داشت و نام خودش را در روئینگ ایران ماندگار کرده بود. حضور دوباره این مربی در ایران نوید روزهای خوب برای قایقرانی ایران به خصوص روینگ می‌داد. او در ابتدای کار در نظر داشت روی همه تیم‌های روئینگ ایران نظارت داشته باشد اما این در حالی بود که روئینگ بانوان ایران تحت نظارت افشین فرزام بود و همین موضوع باعث درگیری بین این دو مربی شد. به هر روی کشمکش ها و جنجال‌ها در نهایت به این امر ختم شد که جیوکانیگ هدایت همه تیم های روئینگ ایران(پسران و دختران) را برعهده بگیرد و او این تیم‌ها را برای مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند آماده کند.


تیم‌های روئینگ با هدایت جیوکانیگ در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 8 مدال نتیجه قابل قبولی از خود به ثبت رساندند اما حضور نازنین ملایی به همراه افشین فرزام در مسابقات قهرمانی آسیا باعث دلخوری جیوگانیک شد و او به این موضوع واکنش نشان داد.


غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره ادامه همکاری جیوکانیگ با روئینگ ایران اظهار کرد: «تیم ایران با حضور جیوگانیک در مسابقات تایلند نتیجه قابل قبولی کسب کرد و این مربی از نظر فنی مورد تایید فدراسیون قایقرانی است و تا پایان سال هم با او قرارداد داریم. البته در قرارداد او بازی های آسیایی جاکارتا هم ذکر شده است که البته شرایط خاصی هم دارد از جمله اینکه به ازای هر مدالی که کسب می کند به او پاداش تعلق می گیرد.»


وی در مورد دلخوری جیوکانیگ از فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: «از نظر ما او یک مربی بزرگ و توانمند است و به هیچ عنوان هم فدراسیون با او اختلافی ندارد و متاسفانه شاید برخی افراد این تصور را برای او به وجود آورده اند که برخی بنای ناسازگاری با او دارند اما به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد چرا که ما در فدراسیون قایقرانی از حضور او در تیم ملی روئینگ ایران به شدت استقبال می کنیم و امیدوارم که این مربی هم تمایل همکاری با ما را همچنان داشته باشد؛ طبق قراردادی که ما با او داریم جیوگانیک تا پایان سال باید در ایران بماند اما من نظرم این است که او برای بازی های آسیایی هم با ما همکاری کند که امیدوارم این اتفاق بیافتد.»


امینی بیان کرد: «قرارداد ما با جیوگانیک به عنوان یک مربی است و ما نیز انتظار داریم تمرکز خود را روی بحث فنی بگذارد و باقی مسائل را به ما واگذار کند. ما با این مربی قراردادی داریم که یک طرف بنده به عنوان مسئول فدراسیون قایقرانی و طرف دیگر خود او است و انتظار این است هر دو طرف به اصول قرارداد پایبند باشیم. توقع داریم جیوگانیک بهترین عملکرد را داشته باشد و به موازین و قوانین ما نیز احترام بگذارد و از سوی دیگر ما هم تلاش می کنیم بهترین شرایط را برای تیم روئینگ فراهم کنیم. او زمانی که به ایران آمد از ما خواست تا هدایت همه تیم های روئینگ را برعهده او بگذاریم که این موضوع را ما قبول کردیم، از ما امکانات و قایق های مناسب خواست که حق او بود و آن را انجام دادیم جیوگانیک در برنامه های کاری اش اعلام کرده بود که اردوی تیم ملی از مریوان به ابهر انتقال پیدا کند که باز هم فدراسیون با آن موافقت کرد و در مورد ورزشکارانی که حق حضور در اردو را داشتند طبق نظر مربی رفتار کردیم ما همه مسائلی که مدنظر او بود را انجام دادیم و انتظار داریم او هم با ما همکاری کامل داشته باشد.»


امینی در مورد حضور نازنین ملایی به همره فرزام در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: «در هیات رئیسه فدراسیون این تصمیم گرفته شد که نازنین ملایی با افشین فرزام در این مسابقات شرکت کند، در تمام دنیا رسم است که برخی رشته ها با مربی خاص خودشان حضور پیدا کنند. در مورد ملایی هم شرایط به این صورت بود و این تصمیم در فدراسیون گرفته شد. من بارها به این موضوع اشاره کردم اگر قایقرانی ما امروز به رشد و پیشرفت رسیده است یک کارگروهی از سال های گذشته بوده و تنها مختص به من نیست، روسای پیشین فدراسیون و مربیان ما سال ها در رشته های مختلف قایقرانی زحمت کشیدند و جیوگانیک هم با سطح فنی بالا و تخصصی که دارد موفق به کسب مدال در تایلند شد. کمیته روئینگ هم با هدایت صادقی و برنامه ریزی دقیق، نقش موثری در این موفقیت داشت. باید این مسئله را در نظر بگیریم که همه این موارد در کنار هم شرایطی فراهم کرد که ما 8 مدال رنگارنگ در قهرمانی آسیا بگیریم و همه در آن سهیم هستند.»


رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: «‌در مسابقات قهرمانی آسیا 11 ماده با هدایت جیوگانیک حضور داشتند و یک رشته با هدایت فرزام در این رقابت ها شرکت کرد که این موضوع هم با تصمیم فدراسیون عملی شد. انتظار ما از جیوگانیک این است که اگر مشکلی دارد با فدراسیون به صورت مستقیم در میان بگذارد و ما هم تلاش می کنیم اختلاف سلیقه ها برطرف شود و حتی او را دعوت به فدراسیون کردیم که حرف هایش را بزند و قرار است بعد از مسابقات سنگاپور این مشکلات را در یک جلسه برطرف کنیم. امیدوارم حالا که قایقرانی مسیر پیشرفت را پیش رو گرفته با این مسائل پیش پا افتاده گرفتار حاشیه نشود و ما همه تلاشمان را برای این کار انجام می دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته