دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1396 - 06:07
هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر

دربی ایران در اصفهان/ تلاش گسترش برای قعرنشین کردن استقلال

در ادامه هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند.
کد خبر : 214221

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در ادامه هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز 3 بازی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در مهمترین بازی تیم فوتبال سپاهان در نقش جهان میزبان پرسپولیس است. دو دیدار دیگر روز دوم هفته هفتم بین سیاه جامگان و گسترش فولاد و همچنین استقلال خوزستان و سپیدرود رشت برگزار می‌شود.


پرسپولیس - سپاهان/تقابل کروات‌ها در اصفهان


مهمترین بازی هفته هفتم را که به نوعی دربی ایران تلقی می شود دو تیم پرسپولیس و سپاهان برگزار می‌کنند. پرسپولیسی‌ها این روزها حال و روز خوبی دارند، حتی شکست مقابل پیکان در هفته گذشته هم حال هواداران این تیم را بد نکرد.


پرسپولیس بعد از برد الاهلی و صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد و برانکو قبل از دیدار با الهلال به دنبال این است که با پیروزی مقابل سپاهان شاگردانش با روحیه بالا عازم امارات شوند.


برانکو در بازی فردا سید جلال حسینی را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و ممکن است از ترکیب جدیدی در خط دفاعی استفاده کند. سرمربی سرخپوشان در دو بازی لیگ قبل از دیدار با الهلال ترکیب‌های مختلفی را امتحان می‌کند تا به ترکیب نهایی برای بازی مهم مقابل الهلال برسد.


اما در آنطرف میدان شاگردان زلاتکو کرانچار در این فصل نتایج خوبی کسب نکردند و با کسب 6 امتیاز و قرار گرفتن در مکان سیزدهم جدول نتوانستند تیمی در قالب قهرمانی باشند.


البته تیم کرانچار در همه بازی‌ها فرصت‌های زیاد گلزنی خلق می‌کند اما مهاجمان این تیم با بی‌دقتی اکثر موقعیت‌ها را از دست می‌دهند.



سپاهان در دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته مغلوب پرسپولیس شد و در این بازی سعی دارد تا انتقام فصل گذشته را از پرسپولیس بگیرد.


سپاهان در این فصل جام حذفی را هم از دست داد و تنها امید این تیم بازی‌های لیگ برتر است و کرانچار برای ماندن روی نیمکت زردپوشان اصفهانی چاره‌‌ای جز برد مقابل پرسپولیس ندارد.



سیاه جامگان - گسترش فولاد/فرار بوناچیچ از قعر جدول


دیگر بازی فردا را دو تیم سیاه جامگان و گسترش فولاد در مشهد انجام می‌دهند. شاگردان اکبر میثاقیان برخلاف فصول گذشته امسال نتایج خوبی کسب کرده‌اند و در حال حاضر در میانه‌های جدول قرار دارند.


سیاه جامگان در این فصل امیدوار است تا بتواند با هدایت میثاقیان تکلیف بقایش قبل از هفته آخر مشخص شود و دیگر کار به هفته آخر نکشد.


تیم مشهدی در تبریز مقابل دیگر تیم این شهر موفق شد یک امتیاز مهم کسب کند و در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از تراکتورسازی جلو بود با گل دقیقه 92 فرزاد حاتمی 3 امتیاز بازی را با یک امتیاز عوض کرد.


اما در دیگر سوی میدان گسترش فولادی قرار دارد که نتوانسته است با لوکا بوناچیچ به آرزوهای خودش برسد. مدیران گسترش که در این فصل برای کسب سهمیه آسیایی دست روی مربی موفق کروات سال‌های گذشته فوتبال ایران گذاشتند تاکنون نتیجه خوبی نگرفته‌اند و این تیم در قعر جدول قرار دارد.



گسترشی‌ها که هم‌اکنون با استقلال برای فرار از ته جدول در رقابت هستند می‌خواهند با کسب دومین پیروزی خودشان استارت خوبی در مشهد بزنند.



استقلال خوزستان - سپیدرود/ ویسی به دنبال جبران 6 گل خورده


تیم استقلال خوزستان در آخرین بازی روز دوم هفته هفتم باید در اهواز از سپیدرود میزبانی کند. استقلالی‌های اهواز که در این فصل هم مانند فصل گذشته نتوانستند مشکلات مالی خودشان را حل کنند، نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند و هیچ نشانی از تیم موفق دو سال گذشته در آنها دیده نشده است.


تیمی که فصل گذشته با هدایت سیروس پورموسوی نتایج خوبی در لیگ کسب کرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله حذفی صعود کرد در این فصل با از دست دادن بازیکنان اصلی‌اش در وضعیت بدی قرار گرفت و دریافت 6 گل از ذوب‌آهن در هفته گذشته گویای همه چیز است.


البته ویسی مطمئن است که می‌تواند با این تیم نتایج خوبی در ادامه راه کسب کند و شریط نتیجه گرفتن را حل شدن مشکلات مالی می داند، مشکلی که به نظر می رسد حالاحالاها گریبانگیر این تیم است و قصد حل شدن ندارد.


سپیدرود تیم شگفتی‌ساز فصل گذشته لیگ دسته اول امسال در لیگ برتر هفته‌های خوبی را در ابتدای فصل پشت سر نگذاشت اما رفته رفته وضعیت این تیم بهتر شد و هم‌اکنون با کسب 7 امتیاز در میانه‌های جدول جای دارد.



علی نظرمحمدی بعد از شکست مقابل ملوان در جام حذفی از سمتش استعفا داد که مورد موافقت هیات مدیره قرار نگرفت و بعد از این دیدار موفق شد با دو گل تیم قدرتمند صنعت نفت آبادان را شکست دهد.


سپیدرودی‌ها در این فصل امیدوار هستند تا بتوانند به حمایت هواداران خودشان در لیگ برتر بمانند، هوادارانی که در بازی‌های خارج از خانه هم از این تیم حمایت می‌کنند.


برنامه بازی‌های پنجشنبه:


پنجشنبه 30 شهریور


سپاهان - پرسپولیس/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:00


اشکان خورشیدی – سجاد طوری – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: محمود رفیعی


سیاه جامگان -گسترش فولاد/ ورزشگاه ثامن - ساعت 19:30


امید سعیدفر – مهدی الوندی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: ابوطالب طاهریان


استقلال خوزستان - سپیدرود/ ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 20:00


محمدحسین ترابیان – محمدرضا مدیرروستا – امیرمحمد داودزاده – حسین زیاری – ناظر: علیرضا کهوری




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته