دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1396 - 13:29

آمانو: همکاری هسته‌ای ایران و کره‌شمالی چیزی بیش از یک شایعه نیست

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی، جملاتی را از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ادعاهای مطرح شده درباره همکاری هسته‌ای میان تهران و پیونگ‌یانگ منتشر کرد.
کد خبر : 214142

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به قلم لارنس نورمن، خبرنگار این روزنامه نوشت، یوکیا آمانو گفت: «ما شایعاتی (درباره همکاری هسته‌ای میان ایران و کره‌شمالی) شنیده‌ایم اما نه چیزی بیش از آن.»


وی تاکید کرد که این موضوع در مذاکراتش با طرف ایرانی به‌طور مستقیم مطرح نشده و افزود: «ما به شایعات واکنش نشان نمی‌دهیم.»


از آقای آمانو سوال شد که آیا درباره همکاری احتمالی هسته‌ای میان ایران و کره‌شمالی نگران است یا نه؟ که گفت: «من اطلاعاتی ندارم که مرا نگران کند.»


گزارشی که در فوریه 2016 (اسفند 1394) از سوی کنگره آمریکا منتشر شده بود نیز تاکید دارد که دلیلی درباره تجارت یا همکاری مرتبط با هسته‌ای میان تهران و پیونگ‌یانگ وجود ندارد. باوجود این، برخی افراد وابسته به نهادی به‌نام «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» و افرادی نظیر جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد، سعی کرده‌اند شایعاتی را در این خصوص مطرح کنند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته