دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1396 - 11:16

راه‌های تشویق فرزندان به نماز

نشست تخصصی راه‌های تشویق فرزندان به نماز به منظور دستیابی به راهکارهای ترغیب فرزندان با حضور مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ایوان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان برگزار شد.
کد خبر : 214090

به گزارش خبرنگار آنا در این نشست حجت الاسلام احمدیان مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ایوان نماز را یکی از مهمترین آداب اسلامی دانست و اظهار کرد :«اگر فرزندانمان را به نماز خواندن تشویق کنیم، آنان را به سرچشمه قدرت و اقتدار و معنویت رسانده ایم.»


وی گفت: «برای ترغیب کودکان به نماز، باید خودمان توجه داشته باشیم که نماز در رأس اعمال واجب قرار دارد و آن را در اولویت کارهای خود قرار داده و عامل به دستورات و تعالیم دینی باشیم، والدینی که نماز نمی خوانند، نمی‌­توانند مربّی فرزندانی باشند که باید نماز را در سرلوحه اعمال خود قرار داده و با نماز زندگی کنند.»


احمدیان یکی از آثار مهم نماز را محافظت نمازگزار از گناهان برشمرد و بیان کرد: «طبق آیات نورانی قرآن مجید تنها نماز است که انسان را از زشتی و منکرات باز می دارد.»


این مبلغ دینی افزود: «تشویق کودکان برای اقامه نماز هم می تواند مادی باشد هم معنوی. تشویق مادّی می تواند با خرید اسباب بازی یا یک گردش تفریحی و بازی و سرگرمی صورت گیرد. ابراز محبت به فرزندان، نوازش کردن و آفرین گفتن نیز از مصادیق تشویق معنوی است که می تواند تأثیر بسزایی در رشد معنوی کودکان داشته باشد.»


دکتر آرش نادمی رئیس واحد ایوان نیز نماز جماعت را یکی از بهترین راه ها در تحکیم روحیه معنوی خانواده دانست و گفت: «بچه ­ها هم با مشاهده این کار رغبت بیشتری به نماز نشان داده و با علاقه­ بیشتری به این کار روی آوردند.»


وی یادآور شد: «اجازه پوشیدن بهترین لباس مهمانی برای نماز خواندن، سجاده، عطر و... نماز خواندن را برای بچه‌ها جدی می‌کند حتی اگر گاه گاه به آن روی بیاورند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته