دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد

آشنایی با نخستین و بزرگترین مرکز آموزش عالی در سیرجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان این واحد دانشگاهی را نخستین و بزرگترین مرکز آموزش عالی در سیرجان دانست. او از بهره برداری زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی چندمنظوره این واحد دانشگاهی با متراژ 2500 مترمربع خبر داد.
کد خبر : 214070

دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در معرفی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان اظهار کرد: «این دانشگاه به عنوان اولین و بزرگترین مرکز آموزش عالی در سیرجان سال 1368 فعالیت خود را با پذیرش 83 دانشجو در رشته اقتصاد بازرگانی آغاز کرد و تا قبل از تجمیع یعنی شهریور 1393 دارای 66 رشته تحصیلی و در 5 مقطع تحصیلی بود که پس از تجمیع تعداد رشته های این دانشگاه به 110 رشته در 6 مقطع تحصیلی رسید و درجه واحد از بزرگ به واحد بسیار بزرگ ارتقا یافت.»



وی افزود: «تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز به 12هزار نفر رسیده و تعداد فارغ التحصیلان تا به امروز 14300نفر است. تعداد کارکنان این واحد دانشگاهی 142 نفر، تعداد اعضای هیأت علمی 91 نفر و تعداد 312 نفر استاد مدعو با این دانشگاه همکاری دارند. متراژ کل زمین های واحد 879831 متر مربع و متراژ کل ساختمان های واحد 35758 متر مربع و متراژ ساختمان های در دست احداث نیز 4711متر مربع است.»


ساختمان کارگاه ها و آزمایشگاه ها واقع در پردیس این دانشگاه به متراژ 6668 متر مربع نیز در حال ارائه خدمات به دانشجویان است. ظرفیت خوابگاه دانشجویی 600 نفر بوده که در اختیار دانشجویان قرار دارد. مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه نیز به متراژ 882 مترمربع احداث شده و در حال استفاده است

رئیس واحد سیرجان در پاسخ به این سوال که دانشگاه آزاد امتیاز خاصی نسبت به سایر دانشگاه های شهرستان دارد؟ گفت: «این واحد دانشگاهی دارای 2 دانشکده، ساختمان اداری و یک خوابگاه دانشجویی است که متراژ زیربنای دانشکده علوم انسانی 6332 مترمربع و متراژ دانشکده فنی مهندسی 3770 مترمربع است. دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان دارای یکی از مجهزترین کارگاه ها و آزمایشگاه های منطقه و کشور است که به دانشجویان، علاقه مندان و مخترعان به ارائه خدمات می پردازد که مساحت زیربنای این کارگاه ها و آزمایشگاه ها 7524 مترمربع است.»


جعفرقلیخانی افزود: «ساختمان کارگاه ها و آزمایشگاه ها واقع در پردیس این دانشگاه به متراژ 6668 متر مربع نیز در حال ارائه خدمات به دانشجویان است. ظرفیت خوابگاه دانشجویی 600 نفر بوده که در اختیار دانشجویان قرار دارد. مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه نیز به متراژ 882 مترمربع احداث شده و در حال استفاده است.»


وی خاطرنشان کرد: «کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان نیز یکی از کتابخانه های مجهز شهرستان و منطقه است که در اختیار دانشجویان قرار دارد. سلف سرویس این دانشگاه به متراژ 249 به ارائه خدمات به دانشجویان می پردازد. زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی چندمنظوره این واحد دانشگاهی با متراژ 2500 مترمربع در حال بهره برداری است.»


این مسئول خطاب به دانشجویان جدید اظهار کرد: «آغاز مهرگان زمانی که روشنایی کره خاکی ما به اعتدال می گراید و بشر در می یابد بهار و تابستان طبیعت سپری شده، ایرانیان هوشمند در شروع این فصل تأمل آور با شروع فصل دانش اندوزی و ادب ورزی، بهاری می آفرینند که تمام دغدغه های خزان را به امید بدل می کند، بر خود فرض می دانم این امید و این بهار دانش و ادب را خدمت همکاران و دانشجویان مخصوصاً دانشجویان عزیزی که امسال به جمع ما پیوستند تبریک گفته و از درگاه یگانه آفریدگار هستی برای همگی دعای خیر و آرزوی شکفتن شکوفه های کمال را داشته باشم.»



جعفرقلیخانی ادامه داد: «دانشجویان عزیزم ما از روح و جسم ساخته شده ایم که هر کدام از اینها بدون دیگری کارشان زار است! اگر یکی مشکل داشته باشد آن دیگری هم با سختی مواجه خواهدشد. پس دانشجویی موفق خواهد شد که در آنچه می خورد و آنچه انجام می دهد دقت کند که سالم باشند. خوب ورزش کند تا جسم سالمی داشته باشد، به معنویت توجه کند و روح خود را با پاکی و ادب و سجای اخلاقی و نیز مطالعه و تفکر تقویت سازد. اینها کلیدهای موفقیت شما خواهند بود. از خداوند توفیق می خواهیم تا زمینه های این شرایط را در این دانشگاه فراهم کنیم و از شما برای مشارکت در این مهم کمک می خواهیم . حضورتان را گرامی می داریم و برایتان آرزوی توفیق داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته