دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1396 - 09:39
مدیر میراث فرهنگی استان همدان در گفتگو با آنا مطرح کرد:

افزایش دو ونیم برابری ظرفیت اسکان گردشگران استان همدان/ تولیت غار علیصدر با میراث فرهنگی است

در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان  همدان، علی اصغر مونسان از  پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بازدید کرد و برخی برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شکل جدی‌تری به خود گرفت.
کد خبر : 213998

علی مالمیر مدیر میراث فرهنگی استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص برنامه‌هایی که به واسطه بازدید رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرارگرفته گفت: «علی‌اصغر مونسان علاوه بر حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی، هتل چهارستاره استان که «امیران» نام گرفته و با مساحت 5930 مترمربعی 210 تخت اقامتی دارد را افتتاح کرد. وی همچنین از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و انرژی و پروژه تولید برق خورشیدی نیز بازدید کرد.»


وی افزود: «سفر به استان همدان از برنامه‌های گردشگری عموم ایرانیان است و با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که استان دارد، همچنین وجود شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و سایر صنایع دستی ارزشمند مانند چرم و سنگ‌های قیمتی‌ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل نیز همواره سعی می‌شود تا با برنامه‌هایی چون ساخت ده هتل که از 5 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند امکانات لازم برای اقامت گردشگران نیز فراهم شود. اگر هتل‌هایی که در دست ساخت هستند به مرحله بهره‌برداری برسند ظرفیت استان دو نیم برابر افزایش خواهد یافت.»


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: «در حوزه تبلیغات و معرفی پتانسیل‌های استان اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده است و در سطح بین‌المللی نیز در پی این هستیم که به شکل شایسته استان را معرفی کنیم. برای مثال کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 (WFTGA) یکی از رویدادهایی است در این زمنه برگزار شده و باعث می‌شود تا هم گردشگران خارجی از همدان دیدن کنند و هم با انتشار اخبار در رسانه‌ها استان همدان در سطح بین‌المللی تبلیغ شود.»


با توجه به این‌که استان همدان با موقعیت جغرافیایی که دارد در ایام تابستان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، اما مدیران میراث فرهنگی استان همدان نیز سعی داشته‌اند تا با برپایی جشنواره‌های متعدد توجه مسافران بیشتری را جلب کنند. نمایشگاه عرضه مبل در ملایر و و جشنواره گردو در تویسرکان توانست در سال جاری گردشگران زیادی را به استان بیاورد. مالمیر در همین باره عنوان کرد: «برپایی برنامه‌های فرهنگی و همچنین نمایشگاه مبل استان باعث شد تا جوانان که غالبا در روستاها اشتغال دارند، به کار در حوزه منبت دلگرم شوند و از سویی دیگر، فروش خوبی داشته باشند.»


مدیرکل میرث فرهنگی استان همدان درباره تولیت غار علیصدر که چندی پیش به عنوان یکی از سوژه‌های داغ در رسانه‌ها مورد پیگیری قرار گرفته بود گفت: «تولیت غار با سازمان میراث فرهنگی است و همانطور که در دیگر بخش‌ها شاهد ورود و همکاری بخش خصوصی هستیم، بهره‌برداری این غار نیز بر عهده شرکت سیاحتی علیصدر که سابقه زیادی در امور گردشگری دارد، است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته