دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قطعی برق برخی مدارس به علت بدهی

شورای آموزش و پرورش زنجان امروز با حاشیه‌هایی همراه بود که بدهی آموزش و پرورش به دستگاه‌های خدمات‌رسان و قطعی برق برخی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی از مهمترین مباحث آن بود.
کد خبر : 213954

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مختار شیرمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه در روزهای بازگشایی مدارس حفظ امنیت فرزندان و کودکان با پلیس است، اظهار داشت: از همه مسئولان‌ مدارس تقاضا داریم وسایل‌های گران‌قیمت و ارزشمند خود را داخل گاوصندوق نگذارند.


وی با تاکید بر اینکه باید سرایداران مدرسه توجیه شوند که نگهبانی مدارس بر عهده آنان است، خاطرنشان کرد: تامین نظم و امنیت در شهر بر عهده نیروی انتظامی است و پلیس همیشه در صحنه‌ها حضور دارد.


فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: روزانه 700 تماس با شماره 110 گرفته می‌شود و پلیس به همه ماموریت‌ها اعزام می‌شود.


وی با بیان اینکه تامین امنیت جشنواره‌ها با پلیس است، گفت: جشنواره‌های آش و روستا که اخیرا در زنجان برگزار شد و با استقبال مردم روبه‌رو شد پلیس زحمات بسیار زیادی در مورد جلوگیری از سرقت خودروها در پارکینگ و برقراری امنیت در محل جشنواره انجام داد.


حسن مظفری، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان نیز در این جلسه در مورد مراسم نخستین روز مدرسه کلاس اولی‌ها اظهار داشت: این مراسم روز چهارشنبه 29 شهریور با حضور رئیس سازمان نوسازی کشور، استاندار زنجان و امام جمعه زنجان در مدرسه امیراعلم غضنفریان برگزار می‌شود.


وی با ابراز انتقاد نسبت به کم بودن بودجه آموزش و پرورش گفت: 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارمندان و فقط یک درصد شامل بودجه سرانه مدارس می‌شود.


رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با بیان‌ اینکه آموزش و پرورش توان مدیریت مدارس را ندارد، عنوان کرد: هزینه‌های گاز، برق و آب بسیار زیاد شده‌اند و توان پرداخت آن‌ را نداریم.


وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند هزینه‌های گاز، برق و آب مدارس را برساند، تصریح کرد: از شرکت‌های خدمات رسان تقاضای همکاری داریم.


مظفری گفت: فلسفه به وجود آمدن مدارس هیئت امنایی این است که اولیای مدارس در هزینه‌های مدارس کمک کنند ولی اجرای این طرح در همه مناطق شدنی نیست.


وی خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای اطراف برق مدرسه به خاطر یک‌ میلیون و 200 هزارتومان قطع است و مدرسه نمی‌تواند این هزینه را پرداخت کند و یا در یکی از مدارس پول گاز 13 میلیون است.


رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان گفت: تنها درخواست ما در این‌ جلسه مساعدت شرکت‌های خدمات رسان با آموزش و پرورش است.


رسول بیات، فرماندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به والا بودن مقام معلم اظهار داشت: نگاه همه اقشار جامعه به معلمی ویژه است و دانش معلم نقش سازندگی در جامعه دارد و آگاهی بخشی یکی از برکات معلمی است.


وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: شرکت‌های خدمت رسان طلب‌های فراوان و گاهی اوقات طلب‌های میلیاردی دارند و این شرکت‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند و نگاه شرکت‌های خدمات رسان به مدارس با رویکرد مثبت است.


فرماندار زنجان با بیان اینکه طرح آموزش شهروندی باید از مدارس و کودکی آغاز کرد: متاسفانه خیلی از شهروندان‌ مسئولیت پذیر نیستند و به نعمت‌های خدادای آب و گاز حساسیت نشان‌ نمی‌دهند.


وی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان مسئولیت پذیر نیستند و نمی‌دانند این خدماتی مانند گاز و آب با چه هزینه‌های زیادی به دست آمده‌ است.


بیات گفت: فاجعه فرهنگی داریم و متاسفانه برخی از افراد اقدام به دزدی برق، آب و حتی گاز می‌کنند.


وی با بیان اینکه فرمانداری به آموزش و پرورش کمک می‌کند، تصریح کرد: تقاضا داریم آموزش و پرورش هم اقدام به صرفه‌جویی و اصلاح مصرف کنند.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته