دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تداوم کشتار غیرنظامیان در حملات جنگنده های آمریکا

استاندار دیرالزور سوریه امروز از ارسال کمک های بشر دوستانه از سوی برنامه جهانی غذا و با همکاری هلال احمر سوریه به مناطق تحت محاصره تروریست ها در این استان خبر داد.
کد خبر : 213943

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بخش های شرقی شهر دیرالزور همچنان در محاصره گروه های تروریستی است و محموله جدید کمک های بشر دوستانه شامل 21 تن مواد غذایی و دارویی با 26 چتر بر فراز محله های هرابش، الطب، صناعه، طحطوح و روستای جفره ارسال شد.


** جنگنده های ائتلاف آمریکایی بامداد امروز با حمله به شهر المیادین و حومه شرقی این شهر در استان دیرالزور سوریه سبب کشته و زخمی شدن دهها غیرنظامی شدند.
با تدوام این حملات وزارت خارجه سوریه در نامه ای به سازمان ملل خواستار انحلال فوری ائتلاف غیرقانونی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا و پایان یافتن جنایت های آن در حق ملت این کشور شد.


** روزنامه الوطن به نقل از رسانه های مخالفان سوری امروز از عقب نشینی نیروهای آمریکایی طی روز گذشته از پایگاه 'الزکف' واقع در مرزهای سوریه و عراق خبر داد.
به نوشته این منبع خبری تحولات اخیر همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مرزهای اردن صورت می گیرد و این در حالی است که دمشق به طور علنی واشنگتن را تهدید به خروج نیروهایش از خاک سوریه کرده است.


** ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، امروز در چند محور واقع در شمال حماه با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره و تروریست های وابسته به شدت درگیر شدند و یورش تروریست ها به مواضع خود را دفع کردند.
در این درگیری که همچنان ادامه دارد، جنگنده های نیروی هوایی ارتش سوریه و یگان های توپخانه همچنان در حال کوبیدن مواضع و مسیرهای تحرک تروریست ها هستند.


** سه کارگر سوری در حمله امروز دو عامل انتحاری به کارخانه گاز الجبسه الشدادی در جنوب حسکه کشته شدند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است.


** یگان های ارتش سوریه، امروز در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش با عبور از رود فرات از ساحل روستای الجفره وارد ساحل شرقی فرات شدند و به سوی روستای حویجه صکر حرکت کردند.
پس از عبور ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از رود فرات، درگیری شدیدی میان آن ها با تروریست های داعشی آغاز شده است.


** همزمان به پیشروی ارتش سوریه سوی شرق فرات، دو هواپیمای وابسته به نیروی هوایی این کشور برای نخستین بار پس از سه سال در فرودگاه دیرالزور به زمین نشستند.


این دو هواپیما، تجهیزات و مهمات مورد نیاز نیروهای مستقر در دیرالزور را به این شهر انتقال دادند.
سه شنبه 14 شهریور امسال، با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد.


** مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی نشستی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از هزینه 30 میلیاردی کشورش برای اسکان، ارائه خدمات متنوع و مدیریت پناهجویان سوری خبر داد.
به گفته وی، اتحادیه اروپا متعهد شده است که مبلغ سه میلیارد یورو به پناهحویان سوری کمک کند ولی تا کنون فقط حدود 800 میلیون یورو کمک کرده است.


** علی کاظمینی زاده رایزن اقتصادی کشورمان در سوریه امروز از حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین شرکت کننده سومین نمایشگاه بازسازی سوریه با 25 هلدینگ هر کدام شامل مجموعه شرکت های تخصصی در حوزه فعالیت خود خبر داد.


** میشل عون رئیس جمهوری لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طی دیداری با پیتر مورر رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ با اشاره به مشکلات بسیار لبنان در عرصه اقتصادی و مالی بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با توجه به بهبود شرایط امنیتی در مناطق مختلف سوریه تاکید کرد.


وی به اهمیت کمک کشورهای حامی پناهجویان سوری به لبنان تاکید کرد و از این کشورها خواست که در نشست آینده که برای بررسی وضعیت آوارگان تشکیل می دهند به این موضوع توجه کنند.
حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.


** تروریست های موجود در غوطه شرقی، دوشنبه شب با شلیک 2خمپاره به محله دویلعه در جنوب شرق شهر دمشق، با نقض توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در آن جا، سبب کشته شدن یک تن و زخمی شدن هفت تن دیگر شدند.


** انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در نزدیکی یک پارک در شهر قامشلی واقع در استان حسکه واقع در شمال سوریه نیز چهار زخمی برجای گذاشت.


** نخستین محموله کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران شامل 20 کامیون انواع مواد غذایی، آرد، دارو و پوشاک به وزن حدود هزار تن دیروز پس از شکست محاصره دیرالزور برای ساکنان آن شهر ارسال شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته