دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همکاری علمی واحد شهرکرد و دانشگاه علوم پزشکی لهستان

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: همکاری علمی بین دانشگاه آزاد شهرکرد و دانشگاه علوم پزشکیWroclaw لهستان با حضور پروفسور Adam در شهرکرد مورد بررسی و توافق قرار گرفت.
کد خبر : 21390

به گزارش خبرنگار آنا، کارگاه آموزشی ترکیبات دارویی استخراج‌شده از گیاهان دارویی با حضور پروفسور Adam Matkowski و جمعی از استادان، دانشجویان ارشد و دکتری تخصصی رشته‌های گیاهان دارویی، صنایع غذایی، میکروبیولوژی، دام‌پزشکی و علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی شهرکرد در تالار اجتماعات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: در این کارگاه پروفسور Adam درخصوص ترکیبی به نام تانشینون، نوعی آلکالوئید در درمان سرطان سخنرانی کرد.


این ترکیب یکی از ترکیباتی است که در صنایع داروسازی می‌تواند در درمان انواع بیماری‌ها از جمله سالک و سرطان کاربرد داشته باشد.


دکترعبدالله قاسمی پیربلوطی گفت: در این کارگاه آموزشی همکاری و تعامل بین دانشگاه‌های اروپا خصوصاً دانشگاه Wroclaw لهستان با دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مورد بررسی و توافق قرار گرفت.


وی اظهار کرد: این توافق و تفاهم‌نامه نقطه شروعی برای تعامل و همکاری بیشتر بین استادان و دانشجویان هر دو دانشگاه خواهد بود.


رئیس واحد شهرکرد تصریح کرد: تبادل استاد و دانشجو، همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی به صورت مشترک، همکاری در زمینه پایان نامه‌ها در رساله‌های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری، ایجاد شرایط جهت فرصت مطالعاتی استادان و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، برگزاری همایش‌ها به صورت مشترک و استفاده از توانمندی‌ها، امکانات و تجهیزات طرفین به صورت مشترک از جمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با دانشگاه علوم پزشکی Wroclaw لهستان بود.


بازدید از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز رشد واحدهای فن‌آور، کارگاه پرورش قارچ، مجموعه آزمایشگاه‌ها و مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور پروفسور Adam از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.


قاسمی به همراه پروفسور Adam از منطقه سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری نیز دیدن کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته