دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 15:52

برگزاری آزمون آسکی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای نخستین بار موفق به برگزاری آزمون صلاحیت بالینی OSCE دانشجویان پرستاری در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شد.
کد خبر : 213851

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنای مشهد، آزمون آسکی (Osce) دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور ۳۴ نفر دانشجویان پرستاری ورودی مهر ۹۳ در محل سالن اسکیل لب دانشکده پزشکی و در ۱۱ایستگاه شامل پرستاری داخلی جراحی چهار ایستگاه، کودکان یک ایستگاه، بهداشت مادر و نوزاد و جامعه دو ایستگاه، روان پرستاری یک ایستگاه و اصول و مهارتهای پرستاری سه ایستگاه توسط اعضای هیات علمی این گروه برگزار شد.



نسرین توکلی مدیر گروه پرستاری واحد مشهد دراین باره گفت: «این آزمون از سال ۱۳۹۳ مطابق سرفصل جدید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای ورود به کاراموزی در عرصه الزامی بوده است و دانشجویان پس از موفقیت در این آزمون می توانند وارد دوره انترشیپی ( کاراموزی در عرصه) شوند.»


وی افزود: «طبق نظرسنجی انجام شده اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از نحوه برگزاری آزمون رضایت داشتند.»



دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، دکتر سرافراز رئیس دانشکده پزشکی و نمایندگان پرستاری واحدهای استان و EDC دانشکده از محل و نحوه برگزاری آزمون بازدید کردند.


آزمون آسکی دانشجویان مامایی ورودی 93 ( قبل از عرصه) و ورودی 92 ( دانشجویان فینال ) با شرکت 126 نفر در 13 ایستگاه تیر سال جاری برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته