دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 14:56

کاپیتان؛ مرد حاشیه ساز‌آبی‌ها/ همیشه پای یک «رحمتی» در میان است

مهدی رحمتی در سال‌های اخیر با سه مربی استقلال به مشکل خورد تا نشان دهد یکی از مشکلات چند فصل گذشته آبی‌پوشان حول محور این بازیکن می‌چرخد.
کد خبر : 213788

امیرحسین فلاح؛ گروه ورزشی- مهدی رحمتی دروازه‌بان شماره یک استقلال و سال‌های نه چندان دور تیم ملی در سال‌های اخیر حاشیه‌های زیادی هم در تیم ملی و هم در باشگاه استقلال داشت.


سنگربان شماره یک تیم ملی در زمان کی‌روش که خیلی‌ها معتقد بودند بعد از احمدرضا عابدزاده می‌تواند دروازه تیم ملی را بیمه کند قبل از جام جهانی 2014 برزیل به دلیل مشکلاتی که با مرد پرتغالی داشت از سوی کی‌روش خط خورد تا شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را از دست دهد و تا زمانی هم که کی‌روش روی نیمکت تیم ملی باشد دیگر جایی در این تیم نخواهد داشت.


ماجراهای رحمتی فقط مختص تیم ملی و کی‌روش نیست چرا که این بازیکن در چند سال اخیر در باشگاه استقلال مشکلات زیادی بوجود آورده‌است.


ماجرای قلعه نویی - رحمتی


مهدی رحمتی در فینال جام حذفی که در سال 91 در شیراز برگزار شد قصد داشت تا با پیراهن ناصر حجازی در بازی فینال وارد زمین شود که این مساله با مخالفت قلعه نویی رو به رو شد و جرقه مشکلات این دو در این بازی زده شد.


بعد از این اتفاق و در لیگ سیزدهم و زمانی که استقلال در انزلی مقابل ملوان 4 بار دروازه‌اش باز شد ، قلعه نویی در رختکن اعتراض زیادی به عملکرد رحمتی داشت که این اعتراض‌ها از سوی رحمتی بدون جواب نماند و این بازیکن هم در رختکن جواب اعتراضات قلعهنویی را به تندی داد و همین مساله زمینه‌ساز اختلافات بزرگ قلعهنویی و رحمتی شد.



بعد از این اتفاق رحمتی در پایان لیگ سیزدهم و در زمان حضور این مربی روی نیمکت آبی‌پوشان برای یک فصل از استقلال به پیکان رفت و بعد از رفتن قلعه نویی از استقلال و حضور دوباره پرویز مظلومی بار دیگر به ‌جمع آبی‌های تهران برگشت.


ماجرای مظلومی - رحمتی


پرویز مظلومی زمانی که هدایت استقلال را برعهده گرفت مجبور بود برای کنترل حواشی تیمش بین جواد نکونام و مهدی‌ رحمتی که در فصل قبل مشکلات زیادی در تیم داشتند یک نفر را انتخاب کند و آن گزینه کسی نبود جز مهدی رحمتی.


رحمتی با اعتماد مظلومی سنگربان اصلی استقلال شد اما فکرش را نمی‌کرد که این بازیکن به او پشت کند. مظلومی در اواخر لیگ و زمانی که استقلال نتایج خوبی کسب نمی‌کرد در برنامه 90 اعلام کرد که یکی از اعضای هیات مدیره به همراه یک بازیکن این تیم به خانه فرهاد مجیدی رفته‌اند که او را متقاعد کنند که سرمربی استقلال شود.



هر چند مظلومی نامی از آن بازیکن نبرد اما بعد‌ها مشخص شد بازیکنی که به خانه فرهاد مجیدی رفت کسی نبود جز مهدی رحمتی و اختلافات مظلومی و رحمتی از این موضوع شروع شد که البته هیچ وقت دامنه این اختلافات زیاد نشد.


مظلومی در فینال جام حذفی که مقابل ذوب‌آهن باخت نسبت به عملکرد رحمتی معترض بود و اعلام کرد دروازه‌بان تیمش واکنش‌های خوبی نسبت به پنالتی‌ها نداشت و حتی این موضوع را هم با امیر قلعه‌نویی سرمربی فغلی ذوب‌آهن در میان گذاشته است.



ماجرای منصوریان - رحمتی


بعد از رفتن پرویز مظلومی از استقلال، علیرضا منصوریان هدایت این تیم را بر عهده گرفت و این مربی در اولین فصل حضورش توجه زیادی به کاپیتان تیمش داشت و در حالی که عده زیادی از بازیکنان قدیمی استقلال مانند آرش برهانی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده و میثم مجیدی در لیست خروجی منصوریان قرار گرفتند اما باز هم نام مهدی رحمتی در لیست نهایی استقلال برای لیگ شانزدهم باقی ماند.


البته در این بین برخی از بازیکنانی که از استقلال کنار گذاشته شدند مدعی بودند که رحمتی باعث اخراج آنها از استقلال شد چرا که او نمی‌خواست به غیر از خودش بازیکن قدیمی دیگری در استقلال حضور داشته باشد.


منصوریان کارش را در استقلال آغاز کرد و در فصل اول حضورش در استقلال همه پیشکسوتان باشگاه اعتقاد داشتند که این مربی توجه زیادی به رحمتی می‌کند و حتی کار به جایی رسیده است که کاپیتان استقلال در بسیاری از امور فنی و مدیریتی تیم هم دخالت می‌کند.


منصوریان بدون توجه به این گفته‌ها همان سیاستی که در قبال رحمتی اتخاذ کرده بود پیش می‌برد اما دیری نگذشت که بین این دو نیز شکر آب شد،چرا که چند ماهی که از حضور منصوریان در استقلال نگذشته بود که آتش اختلاف سرمربی آبی‌ها با رحمتی زبانه زد به طوری که منصوریان برای چند بازی رحمتی را روی نیمکت قرار دهد و از دروازه‌بان جوان تیمش حسین حسینی استفاده کرد و کار به جایی رسید که منصوریان در برنامه نود و در پاسخ به سوال مجری برنامه به صراحت گفت رحمتی می‌تواند از استقلال برود؛اتفاقی که البته نیفتاد و تا پایان لیگ شانزدهم رحمتی در استقلال ماند.


در هر صورت منصوریان و رحمتی بعد از شکست تلخ برابر العین فصل را به اتمام رساندند و در فصل جدید همه منتظر دیدن استقلال بدون رحمتی بودند اما منصوریان با چشم پوشی روی تمام مشکلاتی که با وی داشت لیگ هفدهم را هم با رحمتی آغاز کرد.


فصل هفدهم برای استقلال در حالی آغاز شد که تیم منصوریان بدترین شروع را در این رقابت‌ها داشت به طوری که بعد از گذشت 6 هفته از این بازی‌ها با 4 باخت یک تساوی و یک برد و تنها یک گل زده در رده پانزدهم جدول جای گرفته است.


منصوریان در فصل نقل و انتقالات به غیر از حفط رحمتی،مجتبی جباری را هم جذب کرد که حضور همزمان این دو بازیکن در جمع آبی‌ها که در ایجاد حواشی‌های سال‌های گذشته استقلال نقش داشتند هواداران و پیشکسوتان این تیم را نگران کرد که شاید این دو بازیکن در فصل جدید هم برای استقلال حاشیه ایحاد کنند. نگرانی که بی دلیل نبود چرا که تنها با گذشت 6 هفته منصوریان هر دوی آنان را از حضور در تمرینات گروهی استقلال منع کرد.


رحمتی در بازی آخر استقلال در جم مقابل پارس روی نمیکت نشست و حسین حسینی در دروازه استقلال قرار گرفت و نکته مهمی که در مورد رحمتی در این بازی وجود داشت صورت کبود این بازیکن بود که شایعه‌های زیادی در این مورد شنیده شد.



رحمتی خوش دلیل کبودی زیر چشمش را درگیری مقابل بیمارستانی که پدرش در آن بستری است عنوان کرد اما روز بعد از بازی با پارس جم این شایعه که کبودی زیر چشم رحمتی به دلیل ضربه مشت مجتبی است منتشر شد که البته خبر دوم را کسی تکذیب نکرد.


به هر حال بعد از شکست استقلال از پارس جم و در روزی که همه منتظر تصمیم هیات مدیره باشگاه در مورد منصوریان بودند، رحمتی و جباری با حضورشان در باشگاه متوجه شدند که مجوز حضور در تمرینات تیم را ندارند که این مساله با واکنش این دو بازیکن روبرو شد.


عباس ملکی عضو هیات مدیره استقلال روی آنتن زنده برنامه نود اعلام کرد که علیرضا منصوریان بعد از بازی پارس جم به هیات مدیره اعلام کرده‌است که نیازی به رحمتی و جباری ندارد چرا که این دو بازیکن عامل ناکامی استقلال هستند.


ملکی به این نکته اشاره کرد که منصوریان رو جباری کمی نظر مساعد دارد ولی رحمتی را به هیچ وجه نمی‌خواهد و به همین دلیل این بازیکن حق شرکت در تمرین استقلال را ندارد.


در حالی که استقلال باید فردا در یک بازی حساس به مصاف ذوب‌آهن برود، جباری امروز در تمرین آبی‌پوشان شرکت کرد اما رحمتی هنوز غایب تمرینات استقلال است تا همه منتظر تعیین تکلیف باشگاه در مورد کاپیتان حاشیه‌دار چند سال اخیر استقلال باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته