دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 13:02
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبر داد:

جان باختن 3 کارگر هیدجی بر اثر مسمومیت با گاز اسیدی+ تصویر

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان عنوان کرد: سه تن از کارگران شرکت تولیدکننده خوراک دام و طیور در هیدج به دلیل سهل انگاری و عدم استفاده از لوازم ایمنی وارد مخزن نگهدارنده گاز اسیدی شدند که در نهایت این حادثه منجر به فوت کارگران شد.
کد خبر : 213751

دکتر علیرضا زراعتچی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جان باختن 3 کارگر هیدجی بر اثر مسمومیت با گاز اسیدی خبر داد و گفت: این حادثه ساعت 15:30 بعد از ظهر روز گذشته به مرکز اورژانس اعلام و بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.


وی در خصوص جزئیات حادثه، افزود: بر اساس گزارش شاهدان حاضر در صحنه یکی از کارگران برای پاکسازی وارد مخزن نگهداری مایعات اسیدی شده که بر اثر استنشاق بوی مواد اسیدی به داخل مخزن می‌افتد. کارگر دیگری برای کمک به شخص اول وارد مخزن می‌شود که وی نیز سقوط می‌کند و به داخل مخزن می‌افتد.


زراعتچی یادآور شد: نفر سوم نیز برای کمک دو شخص دیگر به سمت مخزن می‌رود که وی نیز دچار حادثه می‌شود. این حادثه در شرکت تولیدکننده خوراک دام و طیور در هیدج رخ داده است.


رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای امدادی در محل حاضر شدند امکان ورود به مخزن وجود نداشت برای همین نیروهای آتش نشانی نیز در محل حاضر شدند و با ایجاد شکافی در مخزن مسمومان را نجات دادند.


وی افزود: 2 تن از مسموم شدگان فاقد علائم حیاتی بودند. نفر سوم نیز فاقد علائم حیاتی بود اما امدادگران به دلیل مشاهده برخی علائم احیای قلبی و ریوی انجام و فرد را به بیمارستان منتقل می‌کنند که متاسفانه وی نیز در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.


زراعتچی خاطرنشان کرد: یکی از نیروهای آتش نشانی نیز دچار مسمومیت شده بود که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته