دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 13:02
فرهاد رهبر تاکید کرد:

رفع محرومیت و بیکاری از کشور ماموریت جدید دانشگاه آزاد

دکتر فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تاکید کرد هیچ تصمیمی برای تعدیل نیروی انسانی نداریم بلکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با جابجایی نیروی انسانی زمینه را برای بکارگیری سایرین هم آماده کنیم .
کد خبر : 213738

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری آنا، فرهاد رهبر در این جلسه با سلام و درود به مقام معظم رهبری و سلام و درود بر روح امام (ره)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ارواح طیبه شهدا گفت:‌ «دکتر سارویی رئیس سابق دانشگاه شیراز خدمات زیادی برای این دانشگاه انجام دادند که باقیات‌الصالحات ایشان خواهد بود.»


رهبر از بزرگان و موسسان دانشگاه آزاد استان فارس تقدیر کرد و افزود:‌ «امروز این پرچم خدمت‌رسانی از سوی یک انسان بزرگوار به دست کس دیگری داده می‌شود. ما همچنان از خدمات و تجربه‌های دکتر سارویی استفاده می‌کنیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «من اعتقاد دارم که کار در دانشگاه کار فردی نیست بلکه یک کار جمعی و تیمی است. دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت حدود 30 سال از عمر خود از یک نهاد به یک درخت تنومند تبدیل شده است این دانشگاه در ابتدا با کمک‌های مادی و معنوی امام و پیگیری‌های مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی به اینجا رسیده است و توانسته کمک زیادی به آموزش دراین مرز و بوم کند. آن زمان دانشگاه آزاد مانع از خروج جوانان به خارج از کشور شد و امروز از افتخاراتش این است که در هر مجموعه‌ای و حتی در میان مسئولان نظام فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این باعث مباهات و افتخار است.»


او گفت: ‌«امروز دانشگاه آزاد جزو افتخاراتش است که در تولید علم در صدر دانشگاه‌های کشور قرار دارد اما مساله مهم و امروز کشور که دانشگاه آزاد باید به کمکش بیاید به تنهایی تربیت کادر نیست بلکه مساله کشور تولید ثروت از علم نافع است. دانشگاه آزاد علاوه‌ بر ماموریت‌های گذشته خود باید این ماموریت جدید را نیز برای رفع بیکاری و محرومیت با استفاده از علم و دانش داشته باشد.»


رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد همه شما باید در این امر شرکت کنید تا بتوانیم با علم و فناوری هم مشکل کشور را حل کنیم و هم برای رفع محرومیت، تولید ثروت کنیم. این خواسته ما و دکتر ولایتی است و این ماموریت باید به ماموریت‌های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شود.


رهبر با بیان اینکه علم بی‌ایمان حتما مضر است، گفت:‌ «علم و ایمان در کنار هم می‌تواند دو بالی باشد که ما را به قله‌های بلند برساند حتما در دانشگاه آزاد اسلامی همان اندازه که به علم توجه می‌شود باید به ایمان و فرهنگ ایرانی اسلامی و فرهنگ دانشجویان هم توجه و کمک شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان شایعات به وجود آمده درباره تعدیل نیروی انسانی را کذب محض دانست و گفت:‌ «من به همه این اطمینان را می‌دهم که هیچ تصمیمی برای تعدیل نیروی انسانی نداریم بلکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با جابجایی نیروی انسانی زمینه را برای بکارگیری سایرین هم آماده کنیم و انشاالله همه با کمک هم دانشگاه آزاد اسلامی را به آن جایگاهی که باید باشد برسانیم.»


همچنین در این مراسم دکتر حمزه سارویی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با خیر مقدم به دکتر ولایتی، دکتر رهبر و حاضران در جلسه تکریم و معارفه گفت:‌ «آیت‌الله هاشمی کسی بود که پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را داد و امام راحل هم با کمک‌های مادی و معنوی خود باعث شدند تا امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شکل بگیرد. من فکر نمی‌کردم دانشگاه آزاد اسلامی به جایی برسد که نیمی از بار آموزش عالی را به دوش بکشد و 5 میلیون فارغ‌التحصیل داشته باشد. در سال 57 ظرفیت همه دانشگاه‌ها 26 هزار نفر بود اما با 320 هزار داوطلب ورود به دانشگاه و این دانشگاه آزاد اسلامی بود که با کمک خود اجازه نداد فرزندان این مرز و بوم از ایران بروند. این دانشگاه همواره یار و یاور همه دولت‌ها بوده و انتظار دارد همه دولت‌ها هم به آن کمک کنند.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اکنون 41 واحد و مرکز، 100 هزار دانشجو، 2 هزار و 100 عضو هیات علمی و 2 هزار و 200 کارمند دارد. در طول 4 سال گذشته 80 درصد پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده است و همیشه سعی کرده‌ایم تا مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، اعتدال، امانت‌داری، عدم تبعیض در راس کارهای ما باشد.»


همچنین در این جلسه دکتر پیش‌قدم سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: «دانشگاه آزاد رسالت این را دارد که اخلاق و فرهنگ اسلامی را دوباره در این شهر زنده کند و آنچه هست را تعالی ببخشد.»


او با تقدیر از روسای قبلی این دانشگاه افزود: «انشاالله این دانشگاه در ادامه مسیری که بزرگان طراحی کرده‌اند محور خود را بر اساس اخلاق‌مداری، گسترش رشته‌های اشتغال‌زا، کمک به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و توجه زیاد به حوزه علوم پزشکی ادامه خواهد داد.»


پیش‌قدم استفاده از توان علمی اساتید و ایجاد ثروت‌آفرینی برای رفتن به سوی درآمدهای غیر شهریه‌ای را از اولویت‌های خود اعلام کرد و گفت: «بر اساس دستورات موکد دکتر ولایتی و دکتر رهبر حرکت به سمت دانشگاه اسلامی با هماهنگی و هم‌سویی و تلاش همه جانبه با کمک همه اساتید و کارمندان در پیش گرفته می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته