دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم:

افزایش 2 برابری بودجه آموزش و پرورش صحت ندارد/ تنها 84 درصد بودجه صرف پرداخت حقوق می‌شود

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم عنوان کرد: بر اساس آمار، بودجه وزارت آموزش و پرورش طی چهار سال گذشته تنها 10 هزار میلیارد تومان افزایش داشته‌است.
کد خبر : 213734

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری در رسانه ملی و اعلام 2 برابر شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش طی چهار سال گذشته، گفت: بر اساس آمار، بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1392 حدود 18 هزار میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که این عدد در سال گذشته به حدود 28 هزار میلیارد تومان رسیده است بنابراین بودجه عملکردی وزارت آموزش و پرورش تنها 10 هزار میلیارد افزایش داشته و 2 برابر نشده است.


وی افزود: میانگین حقوق معلمان نیز در سال 1392 یک میلیون و 342 هزار تومان بوده است یعنی اگر بودجه 2 برابر شده باشد باید دریافتی معلمان نیز به حدود 2 میلیون و هفتصد هزار تومان می‌رسید که چنین اتفاقی رخ نداده است.


حاجی‌بابایی در خصوص علت اشتباه بودن آمار اعلام شده از سوی رئیس جمهوری یادآور شد: آماری که در اختیار رئیس جمهوری قرار می‌گیرد بعضا اشتباه محاسبه می‌شود اما باید به خاطر داشت اخبار حوزه معلمان باید بسیار دقیق و با حساسیت تهیه شود.


وی افزود: وقتی آماری در خصوص وزارت آموزش و پرورش و بودجه آن اعلام می‌شود 2 میلیون معلم شاغل و بازنشسته فیش حقوقی خود را بررسی می‌کنند که اگر با اخبار اعلام شده مغایر باشد نتایج حاصل از آن برای نظام و کشور خوب نیست.


وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در خصوص اینکه اعلام شده 98 درصد بودجه آموزش و پرورش به پرداخت حقوق پرسنل و نیروها اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس باید گفت 84 درصد بودجه وزارتخانه به پرداخت حقوق تعلق می‌گیرد و 16 درصد باقی مانده صرف مدرسه‌سازی، چاپ کتاب، سرانه مدارس و ... می‌شود بنابراین چنین ادعایی صحت ندارد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته