دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 12:01
ولایتی:

دانشگاه آزاد اسلامی باید انسان‌ساز و عالم‌ پرور باشد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس پیش از ظهر امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر فرهاد رهبر، معاونان سازمان مرکزی و مسئولان استان در واحد شیراز برگزار شد.
کد خبر : 213726

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری آنا، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: «من امیدواری زیادی دارم با توجه به پرهیز از برخی مشکلات و دیوان‌ سالاری‌ها دست ما بازتر باشد تا آرمان‌های نظام را که بارها مقام معظم رهبری در حوزه آموزش تاکید فرموده‌اند، محقق کنیم.»


ولایتی ادامه داد: «دانشگاه ما باید انسان‌ساز و عالم‌ پرور باشد. مردمی با این سابقه طولانی را در دنیا سراغ ندارم با قدمت تمدن و فرهنگی که ما داریم. در کهنوج علم 7 هزار ساله، در کاشان سابقه 7 هزار ساله، در ایلام سابقه فرهنگ 5 هزار ساله داریم و هر گوشه این مرز و بوم را کنکاش کنیم از آن علم و هنر بیرون می‌آید.»


او افزود:‌ «در این عصر پیشرفته که عصر علم است مردم ما استحقاق بیشتر از این را دارند و راه این پیشرفت هم در دانشگاه است.»


ولایتی با اشاره به فرهنگ و سابقه شعر و ادبیات در شیراز گفت:‌ «اگر ما بخواهیم ارکان شعر و ادب فارسی را کنکاش کنیم دو پنجم آن سهم شیراز است. در فلسفه ما مکتب شیراز و قیاس‌الدین و صدرالدین دشتکی و در صدر همه ملاصدرا را داریم که در قله فلسفه ایرانی اسلامی و اهل بیتی است.»


رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه عشایر قشقاوی افتخارات زیادی آفریده‌اند، افزود: «دانشگاه آزاد باید در حوزه عشایر هم فعال باشد و کار کند چون این کشور مدیون همین عشایر است.»


او در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ «توقع ما این است که در علوم انسانی کسانی را داشته باشیم که نشان دهند اینجا خطه حافظ و سعدی است. توقع از این خطه زیاد است هم در حوزه علوم انسانی و هم علوم پزشکی؛ دانشگاه شیراز هنوز هم جزو برجسته‌ترین دانشگاه‌ها در حوزه پزشکی است و ما هم انتظار داریم دانشگاه آزاد اسلامی شیراز هم این گونه باشد.»


او اظهار امیدواری کرد که با کمک همه استادان در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه علم و فناوری باشیم، علمی که در عمل موثر باشد و باعث رشد اقتصادی کشور شود.


ولایتی در پایان از دکتر رهبر خواست که تقسیم‌بندی‌های خاصی را در حوزه‌های مختلف انجام دهد و امتیازات خاصی را برای برخی از بخش‌ها در نظر بگیرد و طوری نباشد که همه واحدها و دانشگاه‌ها همه یک کار را انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته