دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشکیل کنسرسیوم صادراتی نایلون، نایلکس و ظروف یکبار مصرف در ایلام

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام در جلسه هم اندیشی با صاحبان واحدهای تولیدی صنعت پلاستیک گفت: کنسرسیوم صادراتی نایلون، نایلکس و ظروف یکبار مصرف در استان ایلام تشکیل می شود.
کد خبر : 213720

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی، مرتضی دارایی گفت: اعضای یک کنسرسیوم از نظر اندازه بنگاه، حجم فعالیت ها، حوزه بازار و غیره نسبتاً مشابه هستند و عموماً در یک بخش یا حلقه خاص مشابهی از زنجیره ارزش تولید محصول فعالیت دارند.


دارایی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه کنسرسیوم نیازمند شکل گیری سطح مناسبی از اعتماد بین اعضای کنسرسیوم و سرمایه اجتماعی است، یک امر مقطعی و کوتاه مدت نبوده بلکه یک فرایند مشخص و معینی را می طلبد.


وی با بیان اینکه شرکتهای کوچک و متوسط برای ورود به بازارهای خارجی با مشکلات زیادی مواجه هستند، بیان داشت: کنسرسیوم های صادراتی نه تنها به اعضای خود برای حضور در عرصه صادرات کمک می کنند، بلکه منافع بسیاری را نیز فراهم می آورند.


مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام، هدف از تشکیل کنسرسیوم صادراتی استان را افزایش توان رقابتی واحدهای فعال در این حوزه، تامین نیاز صنعت پلاستیک و عضویت واحدهای صنعتی فعال در این حوزه در لیست تعاونی های دارای صلاحیت در کشور عنوان کرد.


دارایی تاکید کرد: معمولا کنسرسیوم ها بر اساس اعتماد چند واحد تولیدی فعال در یک زمینه و پس از چند کار مشترک ایجاد می شود و ثبت آن با توجه به مراحل قانونی و اداری بین شش ماه تا یک سال طول می کشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته