دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1396 - 11:38
ضیا هاشمی در جمع خبرنگاران:

ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی گمانه‌زنی است

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنیم.
کد خبر : 213713

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید ضیا هاشمی در جمع خبرنگاران درباره انتصاب روسای دانشگاه‌های کشور گفت: «در حال حاضر چند دانشگاه با سرپرست اداره می‌شوند که باید فرآیند لازم را برای انتصاب رئیس این دانشگاه‌ها طی کنیم. بنابراین در حال بررسی و گفت‌وگوی اولیه هستیم تا روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.»


او درباره ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی گفت: «این مطالب بیشتر گمانه‌زنی است ولی اگر قصد تغییر در سیاست‌ها هم باشد مراحل به صورت تدریجی و با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. سیاست ثابت وزارت علوم تاکید بر آموزش‌های مهارت محور است و دانشگاه‌هایی که در حوزه مهارتی هستند باید نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نیز تقویت می‌شوند.»


سرپرست وزارت علوم درباره شرایط جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: «اختیاراتی به دانشگاه‌ها واگذار شده که می‌توانند استقلال داشته باشند. از طرفی استادان برای جذب باید از توانمندی علمی آموزشی برخوردار باشند و به تقویت نقاط قوت دانشگاه کمک کنند.»


هاشمی درباره نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف وزارت علوم افزود: «مساله و ضرورت فعلی ما در جامعه این است که دانش آموختگان ما بتوانند پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشند و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و آموزش‌های متناسب با نیاز جامعه دغدغه ماست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی برای رفع این دغدغه‌ها دارد. البته واحدهای این دانشگاه در پاسخ‌گویی به نیاز جامعه جزو مراکز موفق هستند.»


او ادامه داد: «تاکید داریم ابتدا زیرساخت‌های لازم برای تقویت مهارت‌ها افزایش یابد سپس مدیران نیازهای جامعه را شناخته و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند به طوری که اگر رشته‌‌ یا رشته‌هایی متناسب با نیاز جامعه نیستند مورد بازنگری قرار گیرند.»


هاشمی در پایان افزود: «با بخش‌های دولتی و غیر دولتی تعامل داریم و تلاش می‌کنیم مراکز آموزشی را به سمت ارائه آموزش‌های متناسب با نیازها سوق دهیم. مراکز علمی باید خود را به روز کنند و مراکز صنعتی شناخت بیشتری نسبت به مراکز علمی داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته