دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نائب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه؛

تجارت و دلالی اهداف فرانسوی‌ها برای حضور در ایران نیست

نائب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه گفت: شرایط بین‌المللی در راستای ایجاد فضای بی‌اعتمادی حرکت کرده اما باید با موانع موجود بر سر راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور مقابله کرد تا سطح تجارت بین ایران و فرانسه به‌جای کاهش، با رشد روبه‌رو شود.
کد خبر : 213692

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ایو تیبو دویسلگی نائب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه که در راس هیات تجاری فرانسوی به اتاق بازرگانی ایران آمده بود با اشاره به اینکه از حضور در ایران،‌بهترین بهره‌برداری را خواهند کرد، گفت: از آخرین دیداری که در تهران با اعضای اتاق بازرگانی ایران داشتیم،‌ وقایع مهم سیاسی رخ داد که انتخاب امانوئل ماکرون و البته انتخاب مجدد حسن روحانی از جمله مهم‌ترین این رخدادها از منظر اقتصادیون فعال دو کشور بود چراکه فضای حاکم بر سیاست و اقتصاد بین دو کشور در دوره این دو رئیس جمهور تغییر پیدا نمی‌کند.


وی ادامه داد: سطح همکاری فعالان اقتصادی پس از توافقنامه هسته‌ای،‌تنزلی پیدا نکرده و همواره درصدد افزایش روابط اقتصادی بوده‌ایم تا در زمینه‌های مختلفی مانند انرژی، صنعت، گردشگری و ... به صورت جدی و قوی وارد کار شویم.


نائب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با تاکید بر آنکه شرکت‌های فرانسوی برای تجارت و دلالی نیامدند،‌ تاکید کرد: سهم تجارت دوجانبه فعالان اقتصادی فرانسوی با ایران به نسبت دیگر شرکای تجاری اروپایی با ایران، بسیار کم بوده اما فرانسوی‌ها برای فروش مشترک گام به این همکاری گذاشته‌اند و هیچگاه قصد تجارت یک‌طرفه به ایران را ندارند ؛ مشارکت بلندمدت مانند فاز 11 پارس جنوبی و همچنین توافقنامه رنو و تولید 300هزار خودرو در سال از جمله این توافقات بوده که سیاست و مشارکت برد-برد مدنظر دو کشور بوده است.


وی اضافه کرد: طی هفته آینده شاهد امضای قراردادهای دیگری مانند توافقات ذکر شده که باعث افزایش تجارت دو کشور خواهد شد،هستیم.


ایو تیبو دویسلگی درخصوص اقدامات علیه برجام نیز گفت: باید با موانع موجود بر سر راه همکاری‌های اقتصادی مقابله کرد و باید برای درک بهتر مشکلات و رفع موانع و توسعه تجارت بیشتر شرکت‌های دوطرفه گام های موثری برداشت تا با محیط نامناسب سیاسی که می‌خواهد با ایجاد بی‌‌اعتمادی مشکل‌آفرینی کند، مقابله کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته