دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1396 - 08:54
هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر؛

مصاف حیثیتی منصوریان و قلعه‌نویی در آزادی/ شب سرنوشت ساز آبی‌ها

هفته اول رقابت‌های لیگ برتر امشب در حالی آغاز می‌شود که استقلال در اولین بازی این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ذوب‌آهن اصفهان است.
کد خبر : 213689

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته هفتم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز از ساعت 20 با دیدار حساس و حیثیتی استقلال و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. دیداری که از اهمیت فراوانی برای سرمربیان هر دو تیم برخوردار است.


استقلال در این فصل روی نوار باخت حرکت می‌کند و علیرضا منصوریان خطر اخراج را بیش از هر زمان دیگری حس می‌کند. 4 شکست در 6 بازی لیگ برتر اتفاقی است که نمی‌توان آن را فراموش کرد. در سمت مقابل هم تیم قلعه‌نویی با 6 گلی که هفته گذشته به استقلال خوزستان زد، به جمع 6 تیم بالای جدول بازگشته و قلعه‌نویی نمی‌خواهد روند نتیجه‌گیری تیمش با خلل مواجه شود. سرمربی فعلی ذوب‌آهن هنوز فراموش نکرده که در زمان هدایت استقلال این منصوریان بود که در قامت سرمربی نفت‌تهران در ورزشگاه آزادی هیچ امتیازی به قلعه‌نویی نداد تا استقلال قهرمانی را از دست بدهد.


حالا قلعه‌نویی به دیداری قدم می‌گذارد که بهترین فرصت انتقام از منصوریان برایش فراهم شده است. استقلال نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارد و اگر در این مسابقه هم موفق به کسب پیروزی نشود سرمربی تیم چاره‌ای جز اخراج را پیش روی هیات مدیره نمی‌گذارد. منصوریان پس از شکست برابر پدیده اولتیماتومی گرفت که طی آن باید در دو مسابقه بعدی تیم برنده می‌شد اما او برابر پارس‌جنوبی جم باخت تا شاهد پرتاب دلستر به نیمکت تیم باشد و شعار«حیا کن رها کن» روی کرکره یکی از شعب رستوران‌هایش نوشته شود. ضمن اینکه در پیش‌بینی نتیجه دیدار استقلال و ذوب‌آهن در سایت باشگاه استقلال، درصد پیروزی نماینده اصفهانی‌ها بالاتر است که این موضوع نشان می‌دهد هواداران استقلال هم امشب امیدی زیادی به پیروزی تیم خود ندارند. این اتفاقات بیانگر آن است که شانس امیر قلعه‌نویی برای پیروزی برابر علیرضا منصوریان بیش از هر زمان دیگری است. به‌خصوص که فصل پیش قلعه‌نویی در قامت سرمربی تراکتورسازی موفق شد در دیدارهای رفت و برگشت استقلال را مغلوب کند.


در این میان اتفاقی که تا حدودی می‌تواند استقلال را به پیروزی برابر ذوب‌آهن امیدوار کند این است که تیم منصوریان فصل پیش هم در هفته هفتم توانست ذوب‌آهن را شکست دهد و از آن بازی به بعد بود که سیر صعودی آبی‌پوشان در لیگ شانزدهم آغاز شد و آنها در پایان فصل نایب‌قهرمان شدند. حالا منصوریان که نمی‌خواهد حکم اخراج از سرمربیگری استقلال را از امیرقلعه‌نویی و شاگردانش بگیرد به دنبال این است که طلسم ناکامی‌های اخیرش را بشکند و مقابل ذوب‌آهن نحسی شکست‌های اخیر را از بین ببرد. ضمن اینکه منصوریان می‌خواهد انتقام دو شکست فصل پیش برابر تراکتورسازی را از امیر قلعه‌نویی بگیرد.


منصوریان در این بازی هم بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی و سجاد شهباز زاده، شجاعیان را در اختیار ندارد و به احتمال قطع به یقین از مجتبی جباری و سیدمهدی رحمتی هم استفاده نخواهد کرد. بازیکنانی که با تصمیم 3 عضو هیات مدیره باشگاه استقلال از ترکیب تیم کنار گذاشته بودند اما منصوریان از افتخاری مدیرعامل باشگاه خواست تا آنها به تمرینات برگردند ولی این دو بازیکن از حضور در تمرینات سرباز زدند. البته جباری در تمرین دیروز در تمرین آبی‌ها شرکت کرد. باید به انتظار نشست تا در پایان این جدال حیثیتی مشخص شود کدام تیم برنده می‌شود.


برنامه و اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر:


چهارشنبه 29 شهریور


استقلال - ذوب آهن/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 20:00


پیام حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – وحید کاظمی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


پنجشنبه 30 شهریور


سپاهان - پرسپولیس/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:00


اشکان خورشیدی – سجاد طوری – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: محمود رفیعی


سیاه جامگان -گسترش فولاد/ ورزشگاه ثامن - ساعت 19:30
امید سعیدفر – مهدی الوندی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: ابوطالب طاهریان


استقلال خوزستان - سپیدرود/ ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 20:00
محمدحسین ترابیان – محمدرضا مدیرروستا – امیرمحمد داودزاده – حسین زیاری – ناظر: علیرضا کهوری


جمعه 31 شهریور


صنعت نفت آبادان - فولاد/ ورزشگاه تختی آبادان - ساعت 19:00


مهدی سیدعلی – سعید علی نژادیان – حسن انتظاری – شاهو اصلانی – ناظر: حیدر شکور


پیکان - نفت/ ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت18:30
مهدی مرجان زاده – یعقوب سخندان – داریوش صابرمطلق – احمد موسوی – ناظر: خداداد افشاریان


سایپـا - پارس جنوبی/ ورزشگاه پاس قوامین تهران - ساعت 18:30
حسین زرگر – علی دودانگه – یعقوب حجتی – حسین زمانی – ناظر: مسعود عنایت


تراکتورسازی - پدیده/ ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت17:45
حمید حاج ملک – محمدجواد مداح – علی اکبر نوری – سعاد وفاپیشه – ناظر: فریدون اصفهانیان




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب