دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از «هاورکرافت» ساخت مدرس دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه + تصاویر

مراسم رونمایی از یک فروند هاورکرافت ساخته شده توسط یونس یوسفی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه و ربات مین‌یاب ساخت محمدحسن عطایی دانشجوی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 21359

به گزارش خبرنگار آنا، در ابتدای این مراسم دکتر اسداله جوع عطا بیرمی رئیس واحد امیدیه با ارزشمند خواندن ساخت این دستگاه گفت: شاهد آن هستیم که توانمندی جوانان ما روز به روز بیشتر به مرحله ظهور می رسد و پرداختن به فعالیت های پژوهشی بسیار ارزشمند و مهم بوده و راهی است به سوی تعالی و پیشرفت کشور و از منویات مقام معظم رهبری نیز هست. این مجموعه دانشگاهی آمادگی خود را از حمایت همه جانبه از طرح های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید اعلام می دارد و امیداریم با سعی و همت جوانان ما در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی از دستاوردهای مهم علمی آنها نیز باشیم.



شهاب صدیقی فرماندار شهرستان امیدیه هم گفت: مسئولان این شهرستان و همچنین مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار محترم استان خوزستان به طور جد از طرح های علمی و پژوهشی حمایت می کند و امیدواریم بتوانیم نیازمندی های فنی و تکنولوژی مورد نیاز خودمان را به دست جوانان برومند این مرز و بوم طراحی و تولید شود. صمیمانه از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه به جهت حمایت از چنین طرح های علمی تقدیر و تشکر می کنم.








هاورکرافت یا هواناو وسیله ای است که می تواند روی تمامی سطوح خشک و مرطوب یعنی آبی و خاکی حرکت کند. در برخی سطوح مانند سطوح آبی وسایلی مانند انواع قایق ها و کشتی ها می توانند به راحتی حرکت کنند و همچنین در سطوح خاکی انواع ماشین ها و حرکت این دسته از وسیله ها در سایر سطوح به سختی انجام می گیرد. هاورکرافت این مرزها را از بین برده است و با ایجاد یک بالشتک هوا، اصطکاک با سطح را از بین می برد و عملاً شما می توانید با از بین رفتن اصطکاک روی هر سطحی حرکت کنید

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با ابراز مسرت و خوشحالی از چنین توفیقاتی گفت: خدا را شاکر هستیم که برگزاری این مراسم در حقیقت نشان دهنده تبعیت از کاری است که خداوند متعال فرموده است و شاید کاری که آقایان یوسفی و عطایی امروز انجام داده اند و ما برای رونمایی از آن دور هم جمع شده ایم، عبادت است. چرا که اگر امروز خودتان و وظیفه امروز خودتان را درک کنید نسل های آینده شما را به مانند ستارگان سپهر این دوره نگاه می کنند که در محدودیتها و در کمبودها چگونه راه را باز کرده اید و برای توانمندی مملکت تان قدم برداشته اید.


علی بختیارپور افزود: در دوره ای زندگی می کنیم که هویت نوین اسلامی ـ ایرانی در حال شکل گرفتن است و امروزه ثمرات انقلاب اسلامی است که ما در حوزه دانشی، اندیشه ای برای خودمان افکار و محصولاتی داریم. ما امروز در تحریم ناجوانمردانه داریم پویش می کنیم و اگر امروز جهان غرب به این نتیجه رسیده که باید حتماً در مسائل بین المللی با ما به نتیجه برسد برای این است که پروژه تحریم برای آنها پروژه ای شکست خورده است.


مدرس و سازنده دستگاه هاورکرافت گفت: ملت عزیز ایران در طول تاریخ نشان داده که به دستاوردهای مهم علمی زیادی دست پیدا کرده است و ما امروز به عنوان نماینده ای از ملت ایران وظیفه داریم در این راستا قدم برداریم و به شایستگی بتوانیم در راستای علم و فناوری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که باید جهاد علمی صورت بگیرد، در عرصه علم و فناوری به جایگاهی که شایسته و به حق ما است دست پیدا کنیم.



یونس یوسفی با اعلام این موضوع که طراحی و محاسابات و ساخت این دستگاه یک سال به طول انجامیده است، در خصوص چگونگی ساخت این دستگاه افزود: هاورکرافت یا هواناو وسیله ای است که می تواند روی تمامی سطوح خشک و مرطوب یعنی آبی و خاکی حرکت کند. در برخی سطوح مانند سطوح آبی وسایلی مانند انواع قایق ها و کشتی ها می توانند به راحتی حرکت کنند و همچنین در سطوح خاکی انواع ماشین ها و حرکت این دسته از وسیله ها در سایر سطوح به سختی انجام می گیرد. هاورکرافت این مرزها را از بین برده است و با ایجاد یک بالشتک هوا، اصطکاک با سطح را از بین می برد و عملاً شما می توانید با از بین رفتن اصطکاک روی هر سطحی حرکت کنید.



وی افزود: در مراحل اولیه ساخت این دستگاه خیلی از دوستان به تحقق این امر باور نداشتند و ما توانسته ایم از نقطه صفر به حول و قوه الهی و با همکاری و همدلی مسئولین دانشگاه و شهرستان ساخت این هوا ناو را شروع و ساخت آن را به پایان ببریم و لازم است بگوییم که این گام اول می باشد و امیدوارم بتوانیم هاورکرافت هایی بسازیم که با نوع مشابه خارجی آن رقابت کند.


این مراسم با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مسئولان شهرستان و جمع کثیری از اساتید، دانشجویان و کارکنان در مجتمع ورزشی شهدای گمنام واحد امیدیه برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته