دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 11:08

سازمان ملل جزئیات مذاکرات صلح طرف‌های یمنی در ژنو را اعلام کرد

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای، درباره زمان، مدت گفت‌وگوی طرف‌های یمنی و مکان برگزاری مذاکرات صلح در ژنو توضیح داد.
کد خبر : 21352

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «یمن‌پرس»، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات بر سر صلح در یمن میان طرف‌های یمنی روزهای 10 و 14 ژوئن (20 و 24 خرداد) در ژنو برگزار می‌شود.


براساس این گزارش، ژنو پایتخت سوئیس قرار بود 28 می گذشته میزبان مذاکراتی درباره صلح یمن باشد که این مذاکرات به‌دلیل کارشکنی «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به تاخیر افتاد. پس از آن بود که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات به‌درخواست «منصور هادی» به تاخیر افتاده است.


«منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن روز گذشته با «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد دیدار کرد. وی در این دیدار از سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواست تا تلاش‌های خود برای فشار بر حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») و نیروهای هوادار «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن را برای پذیرش معاهده 2216 با هدف بازگشت امنیت و آرامش به سراسر یمن را افزایش دهند.
از سوی دیگر «عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان شب گذشته (دوشنبه) گفت: تلاش برای مشخص کردن زمان نشست ژنو برای حل بحران یمن ادامه دارد.


وی افزود: هدف اصلی این نشست، هماهنگی برای به‌کارگیری شورای امنیت سازمان ملل از معاهده 2216 برای حل بحران یمن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته