دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کاهش 19 درصدی نرخ تورم در سال گذشته دستاورد دولت یازدهم است / تسهیلات تکلیفی مجلسی‌ها هزینه زیادی بر دوش بانک‌ها نمی‌گذارد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد آرامش در بازارهای اقتصادی بویژه در بازار ارز و آرامش در رفتارهای اقتصادی مردم و بنگاه‌ها باعث شد نرخ تورم بیش از 19 درصد در سال گذشته کاهش یابد.
کد خبر : 21349

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه رسیدن به نرخ تورم حدود 10 درصد در سالهای 84 و اواسط دولت احمدی نژاد هم تجربه شد، افزود: این امر به راحتی امکان‌پذیر است و به نظر من هسته سخت تورم را باید در سطح 10 درصد در نظر بگیریم.


وی تصریح کرد: اگر انضباط پولی در بانک مرکزی بیشتر شود و اجازه ندهد بانکها بجای 85 درصد تا 116 درصد هم تسهیلات بدهند می توانیم به راحتی با هدایت منابع پولی به سمت تولید نرخ تورم را بیشتر کاهش دهیم.


مصباحی مقدم ادامه داد: برای اینکه به نرخ تورم 10 درصد و کمتر برسیم نیاز داریم که در کنار نرخ رشد حجم نقدینگی به 22 درصد ، نرخ رشد اقتصادی هم به شش درصد برسد تا تورم تک رقمی تحقق یابد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: تسهیلات تکلیفی مجلسی‌ها برای بانک‌ها در زمینه وام ازدواج و برخی خدمات اجتماعی متوجه منابع حاصل از سپرده‌های قرض‌الحسنه مردمی است و هزینه زیادی را به بانک‌ها تحمیل نمی‌کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم 10 درصدی را در گذشته تجربه کردیم می توانیم با انضباط مالی و بودجه‌ای و همچنین تحولات ساختاری در نظام بانکداری کشور و حمایت از تولید به راحتی به تورم یک رقمی برسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته