دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خبرداد:

فراهم سازی ظرفیت کشور برای صادرات غیر نفتی 60 میلیارد دلاری

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به تجهیز منابع مالی کشور به سمت صادرات غیر نفتی از فراهم بودن ظرفیت کشور برای صادرات غیر نفتی 60 میلیارد دلاری خبر داد.
کد خبر : 213390

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، سید کمال سیدعلی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران با شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد، ضمن تشریح امکانات جدید بسته حمایت از صادرات غیر نفتی در سال 96 که به تازگی توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد، افزود: ظرفیت کشور برای صادرات غیر نفتی 60 میلیارد دلاری فراهم است.


وی با اشاره به بهبود شرایط بین‌المللی ایران پس از برجام، گفت: با همکاری گسترده دستگاه‌های مرتبط با صادرات غیر نفتی رسیدن به این میزان از صادرات قابل تحقق است.


سید علی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تخصیص منابع قابل توجه صندوق توسعه ملی درحمایت از صادرات غیرنفتی و جذب فاینانس‌های خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی در کشور ایجاد شود.


همچنین در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد از آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی موسسه (forfeiting) با مشارکت صندوق ضمانت صادرات ایران و دیگر نهادهای مالی مرتبط خبر داد و گفت: توسعه تأمین مالی صادراتی با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران از دیگر برنامه‌های این شرکت است.


مجتبی کباری تصریح کرد: انتظار می رود با فعال شدن این تفاهم نامه، امکانات مالی جدیدی از قبیل خرید دین اسناد صادرات تسهیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته