دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم تجلیل از سازندگان آدراپانا مطرح شد

راه‌اندازی خط تولید انبوه خودرو زائربر آدراپانا در آینده‌ای نزدیک

مراسم باشکوهی برای تجلیل از سازندگان خودرو زادربر آدراپانا با حضور نماینده شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعداد زیادی از مسئولان در سالن 1500 نفری استادیوم آزادی اسدآباد برگزار شد.
کد خبر : 21339

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ایرج حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد در این مراسم، ساخت خودرو آدراپانا را جزء افتخارات و دستاوردهای پژوهشی واحد اسدآباد برشمرد و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسئله‌ پیوند علم و صنعت در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز پیرو تاکید دکتر میرزاده ریاست دانشگاه در راستای درآمدزایی و سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: این واحد دانشگاهی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک خط تولید انبوه این خودرو را راه‌اندازی کند.


بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده اسدآباد نیز با تقدیر از تیم سازنده آدراپانا گفت: اگر رابطه‌ بین صنعت و دانشگاه به‌ صورت کامل اجرایی شود، نتیجه این خواهد بود که هم دستگاه‌های صنعتی کشور توسعه پیدا می کنند و هم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پویا و سرزنده خواهند بود.


همچنین فرماندار اسدآباد ابراز امیدواری کرد امسال همدلی و همزبانی دولت و ملت بیش از پیش افزایش یابد.








سرگروه تولیدکنندگان 6 نفره خودروی آدراپانا، اعتبار هزینه شده برای طراحی و ساخت این خودرو را 250 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: در صورت تولید انبوه قیمت این خودرو به بین 120 تا 140 میلیون ریال می‌رسد

مسعود بکایی در خصوص افزایش ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت گفت: باید در مراکز صنعتی نیز همانند دانشگاه ها دفتر ارتباط با دانشگاه هم ایجاد تا به این وسیله فرصت های مطالعاتی استادان دانشگاه در محیط های صنعتی نیز فراهم شود و امیدواریم که در آینده نزدیک دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشورمان به سوی تاسیس شرکت های سرمایه گذاری اقتصاد و دانش بنیان حرکت کنند.


سرتیم گروه 6نفره تولیدکنندگان خودرو آدراپانا نیز در این مراسم اظهار کرد: این خودرو در 22 روز کاری طراحی و ساخته شد.


مهندس مهدی عسگری کیا افزود: در این خودرو از رینگ های تفلونی با مقاومت بالاتر و وزن بسیار سبکتر در محور عقب استفاده شده که چابکی خودرو را افزایش می دهد و همچنین سختی پیچشی و خمشی شاسی خودرو بهینه سازی شده تا با توجه به سبکسازی وزن در مسیرهای دورانی، آسیبی به نقاط اتصال قاب شاسی وارد نشود.



وی اعتبار هزینه شده برای طراحی و ساخت این خودرو را 250 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: در صورت تولید انبوه قیمت این خودرو به بین 120 تا 140 میلیون ریال می‌رسد.


سرگروه سازندگان خودروی آدراپانا سرعت این خودرو را حداکثر 50 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: باتری‌های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن‌آوری روز دنیاست و می‌توان باتری‌های آن را از طریق برق شهری شارژ کرد.


وی اضافه کرد: امیرحسین حکمتیان، علی درویشی، محمدامین جمشید، سعید طاهری و محمدصادق طاهری از اعضای این گروه 6 نفره هستند.


در پایان این مراسم از عسگری کیا به عنوان سرگروه تیم سازنده آدراپانا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته