دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 10:50
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در گفت‌وگو با آنا:

ناامیدی و عدم مشارکت دانشجویان در دانشگاه نسبت به گذشته کاهش یافته است

رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب درباره مشارکت دانشجویان در برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه گفت : در یک سال گذشته با تغییر فضای دانشگاه‌ها و جامعه این موضوع رو به افزایش است.
کد خبر : 21338

دکتر پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا راجع به تغییر فضای دانشگاه بیان داشت: وقتی یک سال پیش مسئولیتم در این دانشگاه را به عهده گرفتم فضای ناامیدی و عدم مشارکت در دانشگاه به چشم می‌آمد، طوری که دانشجویان،‌ اساتید و حتی کارمندان از مراسم فرهنگی استقبال کمی می‌کردند اما خوشبختانه برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های کلی دانشگاه و همچنین بخشنامه‌های جدید، روسای دانشگاه‌ها را مجاب کرد تا این فضا را تغییر دهند .


وی در ادامه افزود: روزهای اول مشکلاتی وجود داشت و تعداد دانشجویانی که در مراسم شرکت می‌کردند به‌قدری کم بود که به مسئول فرهنگی می‌گفتم چه لزومی دارد مراسم برگزار کنیم و کسی استقبال نکند؟ اما رفته رفته تغییراتی صورت گرفت که جای امیدواری دارد، با اینکه هنوز قانع کننده نیست. با توجه به ایجاد فضای همدلی باید هر کسی که در دانشگاه مسئولیتی دارد مثل اساتید،‌ دانشجویان، کارمندان و رئیس واحدها به گرم‌تر شدن این فضا کمک کنند تا آن شکوفایی که انتظار داریم اتفاق افتد.


داداندیش درباره افزایش تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها گفت: این مسئله که بگوییم امروز آقایان به خاطر دغدغه‌های شغلی کمتر می‌توانند تحصیل کنند، کاملا اشتباه است. هر رشته‌ای بنا به نوع آن تعدادی متقاضی خانم و آقا دارد. اما آن‌چیزی که آمار کلی نشان می‌دهد، درصد دانشجویان خانم با آقا تقریبا برابر است و آمار تحصیل خانم‌ها با اختلاف کمی بالاتر از مردها است.


دختران از عضویت در کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی کمتر استقبال می‌کنند


رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب با اشاره به اینکه دختران از عضویت در کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی استقبال کمتری می‌کنند، افزود: متاسفانه به دلیل بی‌اعتمادی که وجود دارد، دانشجویان دختر کمتر در فعالیت‌های سیاسی دانشگاه مشارکت می‌کنند اما تا امروز ما حدود 10 کانون در دانشگاه آزاد تهران غرب تشکیل دادیم که گذشته از نگاه جنسیتی استقبال خوبی از طرف دانشجویان داشتیم و حتی در یکسری از این کانون‌ها تعداد دانشجویان دختر بیشتر بود. نباید به این موضوع جنسیتی نگاه کرد. اگر دانشجویان انگیزه کافی داشته باشند با توجه به اینکه بهترین سال‌های عمرشان را در دانشگاه می‌گذرانند می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند و ضمن علم‌آموزی، مهارت‌های اجتماعی خود را بالا ببرند .


داداندیش تصریح کرد : دانشگاه آزاد تهران غرب برنامه‌های زیادی برای بالا بردن مهارت‌های دانشجویان درحوزه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی دارد. به طور مثال انجمن اسلامی دانشگاه بعد از مدت‌ها فعالیتش را از سر گرفته است و اگر به هر جوانی فارغ از جنسیتش انگیزه بدهیم، قطعا از فرصت‌هایش استفاده خواهد کرد.


داداندیش در پایان با تشکر از حمایت مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌های دانشگاه تهران‌غرب افزود: خوشبختانه برنامه‌های دانشگاه تهران غرب در یک سال گذشته با مخالفت مدیریتی روبه‌رو نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته