دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 12:52

12 اختراع جدید ایرانی ثبت بین‌المللی می‌شود

کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به تازگی حمایت از 12 اختراع جدید ایرانی برای ثبت بین‌المللی را تصویب کرد تا مرحله ثبت آنها به زودی وارد فاز اجرایی شود.
کد خبر : 213365

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در آخرین جلسه خود حمایت از 12 اختراع جدید ایرانی را برای ثبت بین‌المللی تایید کرد. در این جلسه درباره 28 اختراع تصمیم‌گیری شد که مردودی 8 اختراع ، ارسال مجدد 3 اختراع برای داوری، تعیین داور برای 5 اختراع و تصویب 12 اختراع اعلام شد.


ثبت اختراع دارای مزایای مختلفی است که عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان یکی از مهمترین آنها است. در این راستا کارگروه ثبت اختراعات صندوق از سال 85 خدمات گوناگونی را به پژوهشگران کشور ارائه می‌دهد.


این کارگروه فرآیندها و تهیه شیوه‌نامه ‌های اجرایی لازم درباره نحوه حمایت و کمک به ثبت بین‌المللی اختراعات محققان، پژوهشگران و مخترعان کشور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری را انجام می‌دهد و تاکنون بیش از 60 ثبت بین‌المللی اختراع با حمایت صندوق انجام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته