دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 13:53
بشار اسد:

برخی‌ها به‌دنبال تجزیه خاورمیانه به کشورهای طایفه‌ای و دینی هستند

رئیس‌جمهوری سوریه گفت مسیحیان در سوریه حکم میهمانان یا پرندگان مهاجر را ندارند، بلکه اساس وجود کشور هستند و بدون آن‌ها سوریه متنوعی که ما می‌شناسیم، وجود نخواهد داشت.
کد خبر : 213356

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار اسد در دیدار با گروه موسوم به «جوانان سریانی سوریه در سال 2017» که در حضور اسقف انطاکیه و سایر سریانی‌های ارتدوکس و تعدادی از راهبان برگزار شد، گفت: «سوریه کشوری یک‌پارچه است، نه کشوری که تنها در آن همزیستی باشد. در واقع این دو مفهوم با هم تفاوت دارند. همزیستی یعنی قبول دیگری به اجبار در حالی که هم‌جنس بودن یعنی زندگی کامل بدون هیچ تفاوتی.»


رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: «برخی در منطقه ما مسیحیت را با هدف نابودی این یک‌پارچگی، هدف قرار می‌دهند و برخی طوری عمل می‌کنند که منطقه را به کشورهای طایفه‌ای و دینی تقسیم کنند تا مشروعیت موجودیت دولت یهود را در فلسطین اشغالی محقق کنند. این را به حرمت خون‌های ریخته شده در دفاع از سوریه، عزت و وحدت و تنوع آن هیچ سوری قبول نمی‌کنم.»


اسد گفت: «ما به‌عنوان سوری‌ها هرگز به هیچ احدی اجازه نداده‌ایم و نخواهیم داد که کشورمان را به خاطر محدود بودن دید یا تفکرات منفی‌ نابود کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب