دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 12:05
مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو توضیح داد:

تشریح روند ثبت و توزیع تجهیزات پزشکی وارداتی در کشور

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در خصوص روند توزیع و فروش تجهیزات پزشکی وارداتی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 213338

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، محمد هاشمی در واکنش به مطلب منتشر شده با عنوان «بازار تجهیزات پزشکی در چنگ دلالان و واسطه‌ها»، گفت: همه شرکت‌های تجهیزات پزشکی ملزم هستند پیرو مفاد آیین‌نامه تجهیزات و ملزومات پزشکی ابلاغی وزیر بهداشت، قبل از واردات هر کالایی، مقدمات ثبت را در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو انجام دهند.


وی افزود: اگر این شرکت‌ها دارای نمایندگی معتبر از شرکت سازنده و ارائه تعهدات لازم باشند، پس از بررسی توانایی، جهت ارائه خدمات پس از فروش، مجاز به فعالیت خواهند بود.


هاشمی با اشاره به ثبت ۱۹۵۰ شرکت واردکننده دارای نمایندگی معتبر از کمپانی‌های خارجی در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، تصریح کرد: اطلاعات شرکت‌ها از طریق سامانه اداره کل در بخش استعلام شرکت‌های مجاز تجهیزات پزشکی قابل دسترس همگان است.


وی درباره نحوه توزیع تجهیزات پزشکی نیز گفت: اقدامات لازم از جمله ثبت توزیع کنندگان و اصناف تجهیزات پزشکی نیز بر اساس ضوابط توزیع و عرضه ابلاغی مقام عالی وزارت بهداشت و در اداره کل صورت گرفته است.


مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو ادامه داد: هم اکنون مراکز درمانی مطلع هستند که در صورت عدم ثبت توزیع کنندگان در شبکه توزیعی ابلاغ شده مجاز به خرید نیستند، ضمن آنکه موضوع نظارت بر شبکه توزیع در سراسر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار گردیده که بر همین اساس نیز، نظارت های لازم بر آنها اعمال می گردد.


وی با تاکید بر اینکه این مطالب به قصد آگاهی مردم و همه ذی نفعان حوزه سلامت عنوان شد، افزود: بر اساس ضوابط ابلاغی، توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی صرفا از شبکه توزیع قانونی معرفی شده امکان پذیر بوده و خرید توزیع کننده صرفا از تامین کنندگان مجاز که شامل وارد کننده و تولید کنندگان مجاز هستند امکان پذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته