دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 10:26
شهردار منطقه 6 تهران خبر داد

گل‌کاری در حاشیه پهنه جنوبی و باغچه‌های حرم مطهر

شهردار منطقه 6 تهران گفت: به مناسبت بیست و ششمین بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) تاکنون بیش از 100 اصله درخت و حدود600 بوته گل در حاشیه پهنه جنوبی و باغچه‌های حرم مطهر کاشته شده است.
کد خبر : 21318

به گزارش گروه اجتماعی آنا، عظیم بابائی با اعلام این خبر افزود: به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، شهرداری منطقه 6 پهنه جنوبی حرم مطهر (ره) را به متراژ 60 هزار متر مربع برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران آماده‌سازی کرد.


وی اضافه کرد: محوطه پهنه جنوبی حرم مطهر با کاشت 100 اصله درخت، 300 گل رز و 250 گل دائمی مزین شد و بیش از 1500 بوته و درختچه نیز در حاشیه پهنه جنوبی و باغچه‌ها کاشته شده است.


شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به کاشت گل و گیاه، علف‌کشی و بازپیرایی فضای سبز در این محل، تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 متر مکعب خاک و نخاله مازاد جمع‌آوری شده است و از اواسط اردیبهشت ماه کارگران به صورت مستمر و روزانه نظافت و پاکسازی محوطه را انجام داده‌اند.


به گفته وی حدود 2500 مترمربع از محوطه آسفالت و پهنه خاکی لکه‌گیری و درزگیری، بیش از 7800 متر طول از جداول و داربست‌ها و بیش از 850 مترمربع از المان‌ها رنگ‌آمیزی شده است. همچنین اداره زیباسازی منطقه 6 با برپایی 7800 متر طول داربست، ایستگاه صلواتی پهنه جنوبی مرقد مطهر امام خمینی (ره) را برپا کرد.


شهردار منطقه 6 تهران اضافه کرد: همچنین مدیران و کارکنان شهرداری منطقه 6 نیز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و با تقدیم تاج گل به بارگاه نورانی آن امام، با ایشان تجدید بیعت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب