دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد زابل

نورا: با راه حل‌های دیروز نمی‌توان سوالات آینده را پاسخ داد

دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها در جلسه سخنرانی علمی با موضوع آینده پژوهی در واحد زابل گفت: با راه حل‌های دیروز نمی‌توان به سوالات آینده پاسخ داد، آینده پژوهی تمام تلاش خود را می کند تا به سوالات آینده پاسخ داده و برای مشکلات راه حل ارائه دهد.
کد خبر : 21309

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عباسعلی نورا افزود: هدف دانشگاه آزاد اسلامی رشد و توسعه‌ آینده‌پژوهی است و در این راستا نقش آینده‌پژوهی در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه روز به روز بیشتر می‌شود.


نورا در این سخنرانی که با حضور اعضای هیئت علمی، اساتید مدعو و کارکنان واحد زابل در سالن همایش این واحد دانشگاهی برگزار شد، عصر حاضر را عصر دانایی و بالا تر از عصر صنعتی برشمرد و دنباله روی را باعث عدم پیشرفت دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهید در بلند مدت پا برجا بمانید به سرعت تغییر کرده و آینده‌نگری پیش‌روی کنید.


دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها گفت: سرعت تغییر در کشور ما کند است، به عبارتی سنت باعث کند شدن حرکت رو به رشد تغییرات شود، متأسفانه زندگی ما پر از ریسک و مخاطره است زیرا از آینده بی‌اطلاع هستیم و پیش‌بینی درستی از آینده نداریم.


نورا با بیان اینکه آینده‌ای وجود ندارد مگر آن را خودمان خلق کنیم، عنوان کرد: اسلام معتقد است آینده را باید ساخت پس باید برای آینده پژوهی اقدام کرد. مشکل ما این‌ است که هم سوی تغییر حرکت می‌کنیم در صورتی که هم سویی با تغییرات کافی نیست بلکه باید آن را لمس کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته