دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1396 - 13:13
ابراهیم رحیم‌پور در گفت‌وگو با آنا

مسلمانان روهینگا نیازمند کشتی نجات هستند

اقلیت ستمدیده روهینگایی از کشور میانمار این روزها مورد توجه رسانه‌های جهانی و بسیاری از فعالان حقوق بشر قرار گرفته‌اند. ملت مظلومی که فقط به خاطر داشتن گرایش و عقیده خاصی مورد ستم واقع شده‌اند و نیازمند کمک و توجه بسیاری هستند.
کد خبر : 213022

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به میانمار، این روزها آب و هوای مناطق مرزی بنگلادش و میانمار، جایی که آوارگان بی سرپناه مسلمان روهینگیایی به آنجا پناه آورده‌اند و در کمپ‌های دست‌ساز با اوضاعی اسفناک اسکان موقت یافته‌اند بارانی است و طوفان و رگبارهای مداوم ادامه دارد. بسیاری از زنان، کودکان و سالخوردگان و افراد دارای معلولیت و بیماری با چالش مرگ و زندگی مواجه شده‌اند. در حال حاضر، آوارگان روهینگیایی با معضل شدید کمبود مواد غذایی و اقلام ضروری پزشکی مواجه هستند.


در این زمینه دکتر ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «تلاش بسیاری داریم تا در مراحل بعدی بتوانیم امکانات اضطراری و اولیه بهداشتی درمانی را برای آوارگان روهینگیایی تهیه کنیم.»


وی افزود: «در حال حاضر اوضاع بهداشتی در اینجا بسیار نابسامان است و احتمال بروز فجایع زیادی می‌رود. جامعه جهانی اکنون باید فوری و جدی وارد عمل شود و از بروز حوادث جبران ناپذیر پیشگیری کنند.»



رحیم‌پور تصریح کرد: «در همین ارتباط تاکنون چند تیم از جمعیت هلال احمر شامل چند کشور آسیایی در این منطقه حضور یافته‌اند، اما آنچه مشخص است اینکه تاکنون از فعالیت‌های گسترده سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری هیچ خبری نیست، به ویژه اینکه برخی از کشورهای مدعی فعالیت‌های بشردوستانه هیچ‌گونه اقدام عملی جز محکوم کردن این فجایع برای مردم ستمدیده انجام نداده‌اند، از این رو مردم مظلوم روهینگیا، این اقلیت ستمدیده، نیاز به یک کشتی اضطرار ی نجات برای خروج از این دریای متلاطم دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته