دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 10:48
عبدالله ویسی درگفت‌وگو با آنا؛

هرگز از بازگشتم به استقلال خوزستان پشیمان نشدم/ حمایت مالی کنند دوباره قد علم می‌کنیم

سرمربی تیم استقلال خوزستان گفت: از بازگشت به اهواز پشیمان نیستم چرا که عاشق خدمت به فوتبال خوزستان هستم.
کد خبر : 213002

به گزارش‌ خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال خوزستان با پذیرش شکست 6 بر صفر مقابل ذوب‌آهن در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر یکی از نتایج عجیب فوتبال باشگاهی ایران در لیگ هفدهم را ثبت کرد. باخت سنگینی که آبی‌‌های خوزستان پذیرفتند باعث شد تا سراغ عبدالله ویسی سرمربی این تیم برویم تا دلایل این شکست از دید سرمربی استقلال توضیح داده شود.


*کمتر کسی انتظار شکست با 6 گل را از تیم استقلال خوزستان داشت؟


-خود ما هم فکر نمی‌کردیم با این نتیجه بازنده شویم. این جور باخت‌ها به ندرت در فوتبال رخ می‌دهد و این بار هم گریبان تیم ما را گرفت.


*در کنفرانس بعد از بازی گفتید استقلال خوزستان 6 گل خورد و باید 6 گل دیگر هم می‌خورد؟


-بازی عجیبی بودند. ذوب‌آهن در همه نقاط زمین از ما سرتر بود و ما واقعا حرفی برای گفتن در این بازی نداشتیم.


*با گذشت چند روز از این شکست به طور حتم این بازی را تجزیه و تحلیل کرده‌اید دلیل اصلی این شکست را در چه می‌بینید ؟


-نمی‌‌خواهم‌ بهانه بیاورم. به عنوان سرمربی تیم استقلال خوزستان این شکست را به گردن می‌گیرم و در این خصوص هم بحثی وجود ندارد اما تیم من برای بازی با ذوب‌آهن مشکلاتی داشت که اجازه نداد بازیکنانم با تمرکز بالا در این بازی به میدان بروند.


*این مشکلات فنی بود و یا طبق یکی دو سال خیر به مشکلات مالی بر می‌گشت؟


-ما تا روز قبل از بازی نمی‌دانستیم چگونه باید به اصفهان می‌رفتیم. قرار بر این شده بود که عده‌ای از اهواز با اتوبوس به اصفهان بروند و مابقی از ماهشهر سوار اتوبوس شوند و خود را به اصفهان برسانند. اما در آخرین لحظات فرماندار ماهشهر بلیط هواپیما گرفت و به اصفهان رفتیم. اما داستان اصلی در اصفهان افتاد. پیش از رفتن به اصفهان هتل را رزرو کردیم اما چون پول به حساب هتل واریز نشده بود مجبور شدیم مدت زمان زیادی را در فرودگاه بمانیم که به این دلیل خیلی دیر به هتل رسیدیم و بازیکنانم فرصت استراحت کافی نداشتند. خب شما از بازیکنان تیمی که شب قبل از مسابقه خواب مناسب نداشته و از نظر روحی و روانی به هم ریخته است چه توقعی دارید و یا من مربی چه توقعی می‌توانستم از آنان در جریان بازی داشته باشم.


*با این حساب قبل از بازی نتیجه آن را واگذار کرده بودید؟


-بچه‌ها با تمام توان وارد زمین شدند و هدف‌شان این بود که برنده از زمین بیرون بیایند اما خستگی بدنی و شرایط روحی نامناسب باعث شد تا نتوانیم مقابل ذوب آهن بازی همیشگی‌مان را انجام دهیم. بازیکنان تیم کم کاری نکردند ولی وقتی شرایط روحی‌شان مناسب نبود نباید هم انتظار این را می‌توانستیم داشته باشیم که به نتیجه خوبی برسیم.


*شیخ‌ویسی دروازه‌بان تیم‌تان گفته که سرمربی تیم خیلی سرتمرین نیست و دائم به تهران می‌‌رود تا اسپانسر مالی پیدا کند. چرا فرد دیگری این کار را برای استقلال خوزستان انجام نمی‌دهد تا شما سرتمرینات حضور داشته باشید؟


- این را باید مسئولان استانی پاسخ دهند. چرا تیمی که دو فصل پیش قهرمان لیگ برتر شد امسال تا آستانه انحلال پیش رفت. اگر حیدری مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان خوزستان نبود امروز استقلال خوزستان وجود خارجی نداشت. من همه زورم را می‌زنم تا اسپانسر پیدا کنم و تیم را نجات دهم. اگر در جلسه استانداری تکلیف مالکیت باشگاه مشخص نشود به طور حتم دردسرهای‌مان بیشتر هم می‌شود. مدیریت تیم خوب است ولی مشکل اینجاست که کسی نمی‌داند چه جایگاهی در تیم دارد. مسلما آنهایی که تلاش می‌کنند دوست دارند در آینده باشگاه سمتی داشته باشند. ما نیاز داریم که حمایت شویم.


*غیبت عبدالله ویسی در تمرینات تیم تاثیر منفی‌اش را در نتایج اخیر تیم استقلال خوزستان نشان داده است؟


- بله مگر می شود تاثیر نگذاشته باشد. وقتی من فرصت نمی‌کنم در تمرینات برنامه‌های تاکتیکی را با بازیکنانم مرور کنم و در زمان‌هایی که به تمرین می‌روم نیز دائما گرفته و ناراحت هستم که در نهایت این ناراحتی و اضطراب به بازیکنانم منتقل می‌شود خب طبیعی‌است در چنین شرایطی بازیکنانم نتوانند کیفیت همیشگی‌شان را داشته باشند. به طور حتم اگر به داد تیم نرسند ما روزهای سخت‌تری را پیش رو داریم.


* با توجه به شرایطی که گفتید از بازگشت به استقلال خوزستان پشیمان نیستید؟


- نه، برای چی باید پشیمان باشم. با وجود اینکه در این فصل انقلاب گسترده‌ای در استقلال خوزستان رخ داد و 20 بازیکن قدیمی تیم جای‌شان را به 20 بازیکن جدید دادند اما ما در صورتی که حمایت شویم، می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم. من عاشق خدمت به فوتبال خوزستان هستم و کار کردن با جوانان و بازیکن سازی را دوست دارم و هر گز از اینکه دوباره به این تیم برگشتم پیشمان نشدم. استقلال خوزستان قد علم می‌کند و نتایج خوبی در ادامه خواهد گرفت. به شرطی که حمایت مالی لازم از تیم صورت پذیرد.


*با این حساب در بازی برابر سپیدرود رشت می‌توان انتظار بازگشت مناسب استقلال خوزستان به لیگ برتر باشیم؟


- شک نکنید که ما پس از هر بازی که انجام می‌دهیم برای دیدار بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم. الان هم سپیدرود را آنالیز کردیم و به‌گونه‌ای تمرین می‌کنیم که به نتیجه خوبی برسیم ولی الان شرایط روحی - روانی بازیکنان اصلا خوب نیست. آنها احساس بلاتکلیفی می‌کنند و اگر خیال‌شان آسوده باشد به طور حتم این هفته صاحب 3 امتیاز می‌شویم. امیدوارم هر چه زودتر مشکلات تیم حل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته