دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 09:31

دماسنج هوشمند، نگهبان خواب کودکان می‌شود

تمپ ترَک، نام محصولی تازه است که می‌تواند در طول شبانه‌روز دمای بدن نوزاد شما را برای موبایل‌تان ارسال کند.
کد خبر : 21300

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، شرکت بلو اسپارک این محصول هیجان انگیزی را به بازار ارائه کرده است. این محصول «Temp Traq» نام دارد و شکل آن مانند یک برچسب نرم است که بدون هیچ حساسیتی روی پوست فرزند شما نصب می‌شود و با استفاده از بلوتوث، دمای هر لحظه بدن او را به گوشی همراه‌تان ارسال می‌کند.


با استفاده از این وسیله ساده که با سیستم‌های عامل iOs و آندروید به سادگی همسان می‌شود، دیگر نیازی به بیدار کردن فرزند دلبندتان نخواهید داشت و تنها با نگاه کردن به گوشی خود، دمای بدن و وضعیت تب او را زیر نظر می‌گیرید.


این وسیله که قیمت منطقی 25 دلار برای آن تعیین شده است، در قسمت نرم‌افزاری خود می‌تواند زمان بندی داروها و آخرین زمانی که کودک شما دارو دریافت کرده را نیز به خاطر بسپارد و برای دوز بعدی، یک زنگ یادآوری تنظیم کند.



کنترل نوسانات دمایی بدن کودکان یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از آسیب‌های جدی دائمی و حتی مرگ نوزادان در ماه‌های نخستین زندگی است.


در صورتی که تب نوزاد بیش از اندازه بالا رود، ممکن است موجب تشنج، آسیب مغزی و حتی مرگ کودک شود.


این موضوع موجب می‌شود که والدین در زمان مریضی فرزند خود، امکان هیچ فعالیت را نداشته باشند و دائم کودک را برای کنترل دما با استفاده از دماسنج‌های دهانی و زیر بغلی، بیدار کنند. تمپ‌ترک می‌تواند برای هشدار در دماهای خاصی تنظیم شود تا اگر دمای بدن کودک به این نقطه رسید، با استفاده از زنگ گوشی، به والدین هشدار لازم را ارائه دهد تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شود.


اگرچه این وسیله قابلیت استفاده در تمام طول بیماری و قدرت تشخیص پایان آن را ندارد، اما حداقل برای مدت 24 ساعت می‌تواند از استرس و فشارهای پدر و مادر بکاهد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته