دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1396 - 10:32
بروجردی:

ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض برجام است/ امضا کنندگان برجام باید به این اقدام آمریکا اعتراض کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است، گفت: هیات نظارت بر برجام باید برای برخورد با تخلف آمریکایی‌ها تصمیم جدی بگیرد.
کد خبر : 212936

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی درباره موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، گفت: این اقدام نقض صریح برجام است و فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این اقدام به عنوان یکی از امضا کنندگان برجام تخلف آشکار انجام داده‌اند، اظهار کرد: شاید موضوع ممنوعیت فروش هواپیما به کشورمان در مراحل اولیه باشد و برای تایید نهایی نیاز به مطرح شدن در سنا آمریکا و رای گیری داشته باشد اما چنین موضوعی در گام اول خطا است و باید اصلاح شود.


وی افزود: بر این اساس کشورهای دیگری که این سند را امضا کرده‌‌اند و شورای امنیت سازمان ملل نیز باید نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض داشته باشند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: البته باید یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران تحریم همیشه مشکلات خود را حل کرده و معطل تصمیم آمریکایی‌ها نمانده اما چون این موضوع حق ایران بوده و مصوبه قانونی وجود دارد باید با تخلف آمریکایی‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات نظارت بر برجام تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته