دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یشایایی در پاسخ به نقدهای وارد شده بر جشن سینمای ایران:

نمی‌توانستیم جلوی صحبت کسی را بگیریم

هارون یشایایی؛ رئیس نوزدهمین جشن سینمای ایران در پاسخ به حاشیه‌های پیش آمده در برگزاری نوزدهمین جشن سینمای ایران توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: نمی‌توانستیم جلوی صحبت کسی را بگیریم.
کد خبر : 212917

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بیست و یکم شهریور ماه امسال نیز طبق روال هر سال خانه سینما جشن بزرگی را برای سینمای ایران تدارک دیده بود که آن را برگزار کرد. امسال بر خلاف سال‌های گذشته این جشن حامی مالی نداشت و تمام هزینه‌های آن را خود خانه سینما تقبل کرده بود.


بی‌نظمی، بی‌برنامگی، تاخیر یک ساعت و نیمه در شروع مراسم، تاخیر رسیدن مجری برنامه، صحبت‌های جنجالی مهمانانی که روی سن می‌رفتند و از همه مهمتر مکان برگزاری جشن که به درد هر چیزی می‌خورد به جز مکانی برای برگزاری یک جشن سینمایی! موجب انتقادات فراوانی از سوی رسانه‌ها و منتقدین شد و حالا که چند روزی از برگزاری این مراسم می‌گذرد صدای اعتزاضات بلندتر به گوش می‌رسد.


در پی تمام این نقدها و اعتراضاتی که هر رسانه به بیان خود مطرح کرده بود با هارون یشایایی؛ رئیس نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران تماس گرفتیم تا واکنش او را نسبت به این ماجرا جویا شویم و شاید صحبت‌های او بتواند انتهای همه این اعتراضات یک نقطه پایان بگذارد.


هارون یشایایی: نمی‌توانستیم جلوی صحبت کسی را بگیریم!


هارون یشایایی در خصوص صحبت‌های مهمانانی که روی سن می‌رفتند به آنا گفت: نه من و نه هیچ کس دیگری نمی‌توانیم جلوی صحبت‌های مهمانان را بگیریم. هیچکدام از این صحبت‌ها از پیش با ما برنامه‌ریزی و هماهنگ نشده بود که بخواهیم آن‌ها ار غربال کنیم و بگوییم هر کسی چه حرفی را بزند.


وی ادامه داد: هر شخصی که روی سن آمد و از هر موردی که صحبت کرد نظر شخصی خودش بوده و قابل احترام هم است.


رئیس جشن نوزدهم خانه سینما با اشاره به مکانی برگزاری این جشن که با نارضایتی‌هایی همراه بوده، بیان کرد: همانطور که خانم طائرپور هم در جشن به درستی به این موضوع اشاره کردند، مکان برگزاری یک روز قبل از اجرای مراسم انتخاب و تصویب شد. ما قبل از آن یک فرهنگسرا را برای برگزاری مراسم در نظر گرفته بودیم و صحبت‌های نهایی هم با آن شده بود اما در لحظه آخر بنا به دلایلی به توافق نرسیدیم و محل جشن به باشگاه پیام تغییر کرد.


وی ادامه داد: کارت مهمانان شب قبل از مراسم آماده و به دستشان رسیده بود و تمام امکانات ظرف یک شب به باشگاه پیام رسید و تجهیز شد. می‌خواهم بگویم که همه این مسایل برای این حجم فشرده زمانی طبیعی است.


سال دیگر پررونق‌تر...


با توضیحاتی که رئیس این دوره از جشن سینمای ایران ارائه کرد با اینکه بخشی از آن منطقی به نظر نمی‌آید چرا که می‌توانست این اتفاق و هماهنگی‌ها خیلی زودتر از یک روز پیش از اجرای مراسم انجام شود که متاسفانه نشده بود؛ اما نقاط ضعف همیشه در هر برنامه‌ای توام با نقاط قوت حرکت کرده می‌کند و نمی‌توان برنامه و جشنی بدون کوچکترین تقصی اجرا کرد. به هر حال امیدواریم سال بعد جشن بزرگ سینمای ایران باشکوه‌تر از هر سال و با کمترین ضعفی برگزار شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اعتراضات حاشیه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب